Κάπνισμα - Γιατί;

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Διδακτική μέθοδος: ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ

Κατά την διάρκεια της Διδασκαλίας θα αναπτυχθούν γνωστικές, κοινωνικές/επικοινωνιακές και μεταγνωστικές δεξιότητες.

 

ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ: ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Αφόρμηση με την εφαρμογή του νέου αντικαπνιστικού νόμου στην Ελλάδα από 16/10/2019 και αναπτύσσουμε συζήτηση από εμπειρίες των μαθητών άμεσες ή έμμεσες. (προβολή video)

 

 

ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ: ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ-ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΗ

Οι μαθητές καλούνται μέσω της συζήτησης να καταγράψουν τις απόψεις τους.Θα τους δοθεί υλικό στο οποίο θα το συνδυάσουν με τις εμπειρίες τους(Φύλλο εργασίας 1).

ΤΡΙΤΗ ΦΑΣΗ: ΑΦΗΡΗΜΕΝΗ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ-ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ

Ομαδοποιούνται-ενοποιούνται οι απόψεις των μαθητών σχετικά με το θέμα του καπνίσματος.Καταγράφουμε τις απόψεις και κάνουμε έλεγχο αν ισχύουν με συζήτηση.

ΤΕΤΑΡΤΗ ΦΑΣΗ: ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ-ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ-ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ

Θα δοθεί σενάριο στους μαθητές όπου θα εφαρμόσουν αυτό που έμαθαν.Οι μαθητές θα κληθούν σε μια θεατρική παράσταση όπου θα βιώσουν μία αληθινή κατάσταση σε ένα προστατευόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον.Δύο μαθητές θα κληθούν εθελοντικά να παίξουν τους ρόλους του γιατρού και ενός μαθητή 15 ετών που είναι καπνιστής και έχει βήχα.Ο γιατρός θα τον ρωτήσει για πιο λόγο ξεκίνησε το κάπνισμα,τις συνέπειες αν συνεχίσει το κάπνισμα και πώς μπορεί να το σταματήσει(Φύλλο εργασίας 5).  

ΠΕΜΠΤΗ ΦΑΣΗΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση θα γίνει με την συμπλήρωση ημιδομημένου εννοιολογικού χάρτη(Φύλλο εργασιας 2), εικονογραφημένα συμπεράσματα και απαντήσεις σε ερωτηματολόγιο. (Φύλλο εργασίας 3).

ΈΚΤΗ ΦΑΣΗΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ 

 Η ανακεφαλαίωση θα γίνει με  συζήτηση και παρουσιάζοντας ο καθένας την εργασία του. (εργασία για το σπίτι).

(Φύλλο εγασίας 4).