Διαδικασία
1ο Βήμα:
Οι μαθητές παρακολουθούν το κάτωθι σύντομο εκπαιδευτικό βίντεο δύο φορές.
2ο Βήμα:
Οι μαθητές χωρίζονται σε 4 ομάδες (Α,Β,Γ, & Δ) των 4-5 ατόμων, αναλόγως το πλήθος της τάξης.
3ο Βήμα:
Ο εκπαιδευτικός διανέμει στην κάθε ομάδα τα εξής.
α) 1 φωτοαντίγραφο της κάτωθι ακτινογραφικής απεικόνισης σε χαρτί μεγέθους Α3.
β) 1 αρκετά λεπτό χαρτί (π.χ. ριζόχαρτο) μεγέθους Α4, το οποίο θα τοποθετηθεί πάνω από την ακτινογραφία.
γ) 1 πλαστικό μοιρογνωμόνιο των 180º.
4ο Βήμα:
Ο εκπαιδευτικός ζητά από τις ομάδες Α και Β να διακρίνουν και να μετρήσουν με τη μέθοδο Cobb την γωνία σκολίωσης στη θωρακική μοίρα της σπονδυλικής στήλης.
Εν συνεχεία ζητά από τις ομάδες Γ και Δ να κάνουν το ίδιο για την οσφυϊκη μοίρα της σπονδυλικής στήλης.
Διαθέσιμος χρόνος: περίπου 10 min. Σε αυτό το χρόνο ο εκπαιδευτικός φροντίζει να ενθαρρύνει όλα τα μέλη των ομάδων να συμμετέχουν στη διαδικασία ενώ παρέχει βόηθεια όπου χρειάζεται.
5ο Βήμα:
Οι ομάδες παρουσιάζουν δημόσια τα αποτελέσματά τους και ο εκπαιδευτικός τα καταγράφει στον μαυροπίνακα.
6ο Βήμα:
Σύγκριση των αποτελεσμάτων της Α με την Β ομάδα και της Γ με τη Δ ομάδα.
Αν η απόκλιση < 5º τότε η εργασία είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Αν η απόκλιση > 5º τότε οι ομάδες εξηγούν τον τρόπο που εργάσθηκαν και ο εκπαιδευτικός παρεμβαίνει μέσω ερωτήσεων στη λάθος εφαρμογή της μεθόδου μέτρησης. Προαιρετικά επαναλαμβάνεται η διαδικασία με ορθότερο πια τρόπο, από την ομάδα που είχε την σημαντική απόκλιση.