Διαδικασία
Μεθοδολογία που ακολουθούμε: Η ομαδοσυνεργατική μέθοδος θεωρείται προαπαιτούμενη. Οι βιωματικές δραστηριότητες πλαισιώνουν τη διδασκαλία μας.
Απαιτούμενη τεχνολογική υποδομή: Χρήση υπολογιστών, σύνδεση με το διαδίκτυο, προτζέκτορας και διαδραστικός πίνακας.
Βήμα 1ο: Θα εργαστείτε σε 5 ομάδες των 4 ή 5 ατόμων. Σε κάθε ομάδα θα ορίσετε γραμματέα, συντονιστή και μέλη. Από τις πηγές που θα βρείτε στην επόμενη σελίδα ‘Πηγές-Μέσα’ θα επιλέξετε τις κατάλληλες για την τεκμηρίωση του θέματός σας.
Βήμα 2ο: Όταν ολοκληρώσετε την εργασία σας, θα παρουσιάσετε το αποτέλεσμα της δουλειάς σας στην ολομέλεια της τάξης και στον διαδραστικό πίνακα, όπου αυτός θεωρείται απαραίτητος, χρησιμοποιώντας εργαλεία της επιλογής σας (word, power point, quiz κ.ά.)
Βήμα 3ο: Οι ομάδες που θα παρουσιάσουν ένα παιχνίδι ρόλων, θα το πραγματοποιήσουν με την παράλληλη συμμετοχή της ολομέλειας της τάξης και με τη χρήση ψηφιακών μέσων.
Βήμα 4ο: Για τη διευκόλυνσή σας, υπάρχουν φύλλα εργασίας που λειτουργούν ως οδηγοί στην ομαδική εργασία σας. Ορίζεται χρονοδιάγραμμα για την προετοιμασία και παρουσίαση των εργασιών. Οι συντονιστές των ομάδων οφείλουν να συνεργάζονται μεταξύ τους και να συντονίζουν τις ομάδες τους για να προχωρούν ταυτόχρονα οι εργασίες.
Η 1η ομάδα μελετά κείμενα της Παλαιάς Διαθήκης με τις προφητείες των προφητών Μιχαία, Ησαϊα και Ιερεμία, όπως επίσης κείμενα για συγκεκριμένα πρόσωπα των πατριαρχών (π.χ. Ιωσήφ), για να εμβαθύνει στα δεινά του πολέμου, του ξεριζωμού και της προσφυγιάς. Συνδυαστικά θα μελετήσει κείμενα της Καινής Διαθήκης από τα Ευαγγέλια και τις επιστολές για τις ανθρώπινες σχέσεις. Τέλος, συσχετίζει στοιχεία από τον Συναξαριστή του προφήτη Μιχαία και από τις προφητείες του, ώστε να αιτιολογήσει την προσωνυμία του ως "προφήτη της ειρήνης".
Η 2η ομάδα θα ετοιμάσει ένα παιχνίδι ρόλων αφού πάρει μια συνέντευξη από οικογενειακά πρόσωπα με προσφυγική καταγωγή. Στο υποτιθέμενο σενάριο σε πάνελ τηλεοπτικής εκπομπής, παρουσιάζει τα στοιχεία της έρευνάς της και παραλληλίζει περιστάσεις της ζωής των προσφύγων του 20ου αιώνα, με αυτές των σύγχρονων προσφύγων.
Η 3η ομάδα θα ασχοληθεί με την αναφορά των ευχών για την ειρήνη, στη Θεία λειτουργία του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Θα παρουσιάσει ακόμα έργα από την ποίηση και τη ζωγραφική, με θέμα την ειρήνη και θα αναζητήσει μηνύματα σε αυτά.
Η 4η ομάδα θα στήσει ένα παιχνίδι ρόλων με θέμα: "Αναλαμβάνω δράση". Αφού μελετήσει τη Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ, θα αναλάβει ρόλους και με έξυπνους διαλόγους θα θέσει προβληματισμούς για την αποδοχή των προσφύγων από την ελληνική κοινωνία.
Η 5η ομάδα καλό είναι να αποτελείται ως επί το πλείστον από αγόρια. Αυτή θα οργανώσει ένα παιχνίδι ρόλων με τίτλο "Κάνω το πρώτο βήμα". Οι ρόλοι αναπαριστούν μαθητές/τριες ενός σχολικού τμήματος, στο οποίο η εμφάνιση ενός μαθητή πρόσφυγα θέτει σε δίλημμα όλους: Ποια θέση θα λάβουν απέναντι σε αυτόν;
Σας εύχομαι καλή συνεργασία!