Εισαγωγή
Στο πλαίσιο της Διδακτικής Ενότητας, ο προφήτης Μιχαίας: το όραμα της παγκόσμιας ειρήνης, των Θρησκευτικών της Α΄Γυμνασίου, δημιουργήσαμε μια Ιστοεξερεύνηση, ώστε να καταθέσουμε μαζί εκπαιδευτικός και μαθητές/τριες γεγονότα, πληροφορίες και αναφορές που εντοπίσαμε, για να οραματιζόμαστε περισσότερο το ιδανικό της παγκόσμιας ειρήνης.
Καθημερινά τα μέσα ενημέρωσης μας περιβάλλουν με ποικίλες ειδήσεις που φτάνουν από τις διάφορες εστίες πολέμου του πλανήτη μας. Συχνά μέσα στις πιο σημαντικές ευχές μας επικρατεί και η επιθυμία μας για ειρήνη, ενώ στη θύμηση του πολέμου όλοι αισθανόμαστε σύγκρυο. Αρκούν λίγες στιγμές μόνο, να καταστραφούν έργα που ο άνθρωπος κατασκεύασε με μακροχρόνιο κόπο. Ο εξευτελισμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, η απώλεια αγαπημένων προσώπων, η έλλειψη των στοιχειωδών αγαθών, ο ξεριζωμός, η προσφυγιά, ο εμφύλιος διχασμός είναι κάποια από τα δεινά της θύελλας του πολέμου. Ο Χριστός αντιμετώπισε τον πόλεμο όχι μόνο με τη διδασκαλία του αλλά και με τις ενέργειές του. Ένωσε τις δύο φύσεις σε ένα πρόσωπο, τον Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό και πρόσφερε την ειρήνη στην ανθρώπινη ύπαρξη.
‘Ο Χριστός είναι για μας η ειρήνη, αυτός που συνένωσε τα δύο μέρη και γκρέμισε το μεσότοιχο τον φραγμού, δηλαδή την έχθρα, που την κατάργησε με τη σάρκα του… Είναι τόσο πολύτιμο πράγμα, ώστε χρειάστηκε να κατεβεί στη γη ο ίδιος ο Θεός, προκειμένου να την προσφέρει στους ανθρώπους. Και ενώ ο Θεός είναι πλούσιος και Κύριος των πάντων, δε βρήκε κανένα αντάξιο τίμημά της, και γι' αυτό πρόσφερε το ίδιο του το αίμα’. (Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας)
Σκοπός μας είναι να μάθουμε μικροί και μεγάλοι να αποζητούμε και να υιοθετούμε αξίες που συνάδουν με το μήνυμα της ειρήνης στη ζωή μας. Βασική επιδίωξή μας είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι ο "Άρχων" της ειρήνης είναι ο Χριστός.
Παράλληλα επιδίωξή μας είναι να συνδυάσουμε την έννοια της ειρήνης με την έννοια της αποδοχής και συνύπαρξης του πλησίον - συνανθρώπου.
Η δουλειά μας είναι συμβατή με τα ΔΕΠΠΣ ΚΑΙ ΑΠΣ του Γυμνασίου για το μάθημα των Θρησκευτικών.
Η προσπάθεια αυτή συντελείται μέσα από διαθεματική προσέγγιση. Δανειζόμαστε γνώσεις που μας βοηθούν από τα μαθήματα των Θρησκευτικών της Ιστορίας, των Εικαστικών, της Πληροφορικής, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής.