Αιθανόλη: Μεθάν όλοι;

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

 
 
 
 

Σε κάθε πάγκο θα βρείτε τα απαραίτητα όργανα και υλικά για τις εργαστηριακές δοκιμασίες σας. Στο φύλλο εργασίας υπάρχουν στοιχεία για τους υπολογισμούς σας. Αφού ολοκληρώσετε τους υπολογισμούς, μπορείτε να εκτελέσετε το πείραμα. Παράλληλα να καταγράφετε τις σκέψεις και τα συμπεράσματά σας, στα φύλλα εργασίας. Όταν συσκεφθείτε -ανά ομάδα- και βεβαιωθείτε, ένας εκπρόσωπος κάθε ομάδας, θα ανακοινώσει τον ένοχο και τα πιθανά κίνητρά  του, δίνοντας εξηγήσεις στην ολομέλεια για τα πορίσματά σας. 

Δείτε το φύλλο εργασίας, εδώ.

 

ΕΡΓΑΣΙΑ 1 – Υπολογισμός περιεκτικότητας σε αλκοολ από βιοχημικά δεδομένα.

Από τα δεδομένα του φύλλου εργασίας, να υπολογίσετε την περιεκτικότητα που είχε το ποτό που κατανάλωσε ο ΧΨ  και να τη σημειώσετε στο φύλλο εργασίας.

 


 

ΠΕΙΡΑΜΑ (μετωπικό)   Υπολογισμός περιεκτικότητας σε αιθανόλη

Σκεύη – υλικά: Κρασί, μπίρα και ένα άγνωστο αλκοολούχο ποτό, ογκομετρικός κύλινδρος 250 mL.

Διαδικασία: Στον ογκομετρικό κύλινδρο προσθέτουμε μέχρι τα 2/3 του ύψους του τσίπουρο. Βυθίζουμε το αλκοολόμετρο στο τσίπουρο και περιμένουμε να ισορροπήσει. Διαβάζουμε την ένδειξη του αλκοολόμετρου και καταγράφουμε στον αντίστοιχο πίνακα του φύλλου εργασίας, τα δεδομένα των μετρήσεων: 

 


 

 ΕΡΓΑΣΙΑ 2 – Αποκάλυψη του ενόχου.

Μελετώντας όλα τα δεδομένα του φύλλου εργασίας, ομαδικά και κατόπιν συνεργασίας, να απαντήσετε στα ακόλουθα ερωτήματα:

1.  Τι είχε πιει ο ΧΨ

α. με βάση τους υπολογισμούς σας

β. με βάση την περιεκτικότητα των ποτών που μετρήσατε με το αλκοολόμετρο;

2.Ποιος είναι ο ένοχος που συντέλεσε στη δραματική κατάσταση του μαθητή ΧΨ,

3.  Ποιο είναι το μερίδιο ευθύνης του ΧΨ, του σχολείου και της οικογένειάς του για την απερίσκεπτη – και παρ’ ολίγον θανατηφόρα – ενέργειά του;

4.  Ποια τιμωρία πρέπει να επιβληθεί στον ένοχο;

5.  Ποια μέτρα πρέπει να ληφθούν για την αποφυγή αντίστοιχων περιστατικών στο μέλλον;