Εισαγωγή
Αιθανόλη: Μεθάν όλοι;
Ένα αστυνομικό πρόβλημα, για την αιθανόλη και τη φυσιολογική της δράση στον ανθρώπινο οργανισμό.
Ο μαθητής ΧΨ μεταφέρεται με ασθενοφόρο όχημα, σε κωματώδη κατάσταση λόγω μέθης, από το αραιοκατοικημένο καταπράσινο προάστιο, όπου βρισκόταν σε σχολικό περίπατο με πλήθος συμμαθητών και καθηγητών, στο Γενικό Νοσοκομείο της πόλης.
Ο Εισαγγελέας ανηλίκων παρεμβαίνει, προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες. Βάσει των μαρτυριών των δύο τραυματιοφορέων του ασθενοφόρου, οι οποίοι κατέγραψαν όσες ασυναρτησίες μπόρεσαν από το παραμιλητό του μαθητή ΧΨ, όταν – μετά την πλύση στομάχου- αυτός άρχισε να συνέρχεται, και ύστερα από μια σύντομη προανάκριση εκπαιδευτικών και μαθητών, o Εισαγγελέας διαπιστώνει ότι:
1. Ο μαθητής γνώριζε και "αναμασούσε" ιστορικά - μυθολογικά - χημικά - βιολογικά - κοινωνικά χαρακτηριστικά του αλκοόλ, το οποίο μάλιστα ονόμαζε "αιθανόλη".
2. Ο μαθητής είχε επηρεαστεί και μάλλον εξωθηθεί στην υπερκατανάλωση αλκοόλ από άτομο του σχολείου του, το οποίο είχε ασχοληθεί με την αιθανόλη.
3. Το αλκοολούχο ποτό μεταφέρθηκε στο χώρο του σχολικού περιπάτου μέσα σε σακίδιο.
4. Ο μαθητής ήπιε 800 mL αλκοολούχου ποτού. Στη σωματική μάζα του μαθητή (70 Kg) αναλογούν 5 L αίματος. Η περιεκτικότητα αλκοόλης στο αίμα του βρέθηκε ίση με 1,6 g/L (γραμμάρια αιθανόλης ανά λίτρο αίματος). Υπολογίζεται ότι η ποσότητα αιθανόλης που ανιχνεύτηκε στο αίμα του είναι το 10 % εκείνης που ήπιε. Η πυκνότητα της αιθανόλης είναι 0,8g/mL.
Ασυνάρτητα λόγια του μαθητή
που καταγράφηκαν από τους τραυματιοφορείς - νοσηλευτές του ασθενοφόρου:
1. "Ζύμωση κλειδί/κλειδαριά"
2. "Καύση εύκολη, γρήγορη και καθαρή ".
3. "Ευφορία - καλή λειτουργία της καρδιάς - διεγερτική δράση".
4. "Θα νιώσεις άντρας, δικέ μου - μη μασάς - έχουμε στην κάβα πολλά".
5. "Ευφραίνει καρδίαν - Διόνυσος - σαν πουλάκι".