Διαδικασία
1η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ:
ΑΦΟΡΜΗΣΗ: https://www.youtube.com/watch?v=FMZMSCQ2fXo
FACEBOOK THE SONG!!!!!!
Παίζει το βίντεο του τραγουδιού. Κατόπιν τα παιδιά δίνουν απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις και τις συζητάμε στην ολομέλεια της τάξης.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ – 1ο φύλλο εργασίας:
1. Έχεις λογαριασμό στο facebook ή σε κάποια άλλη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης;
2. Πόσες ώρες την ημέρα είσαι on line ή ασχολείσαι με κάποιο ηλεκτρονικό παιχνίδι στο δίκτυο;
3. Τι μέτρα λαμβάνεις προσωπικά για ιούς ή κακόβουλα λογισμικά από το δίκτυο;
4. Αν σου ζητούσε κάποιος άγνωστος από κάποιο chat room να συναντηθείτε τι θα έκανες και γιατί;
Ακολουθεί το παρακάτω Βίντεο με θέμα: «Κίνδυνοι Διαδικτύου»!
https://www.youtube.com/watch?v=Maw8eGN-UBs
και η πρώτη διαφάνεια του ppt όπου είναι σε υπερσύνδεση το quiz του hot potatoes . Οι μαθητές χωρίζονται σε επτά ομάδες ( όσες και οι ερωτήσεις του κουίζ).
Μια μια ομάδα απαντά με τη σειρά σε μια από τις ερωτήσεις του κουίζ.
Η παρουσίαση συνεχίζεται με τις διαφάνειες 2,3 και 4, όπου παρουσιάζεται το τι είναι και η χρησιμότητα του διαδικτύου. Σε κάθε διαφάνεια πρώτα παίζει η ερώτηση για να γίνει κατάθεση και καταιγισμός ιδεών και μετά δίνονται οι απαντήσεις και οι εικόνες.
Κλείνουμε τη διδακτική ώρα με την κατάθεση ενός συναισθήματος ή μιας σκέψης με τη χρήση μιας λέξης!!!!!
2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ:
Διάταξη τάξης: κανονική.
Ανοίγουμε το ppt:
● 5η διαφάνεια: Τίθεται η ερώτηση: «Ποια θα μπορούσαν να είναι τα αποτελέσματα της κακής χρήσης του διαδικτύου;». Τα παιδιά καταθέτουν τις απόψεις τους.
● 6η και 7η διαφάνεια: αφού πρώτα «ανοίξουμε τον τίτλο της κάθε διαφάνειας και το καρτούν (ιοί και καρχαρίας αντίστοιχα) αφήνουμε τους μαθητές να σχολιάσουν τα μηνύματα που νομίζουν ότι τα συγκεκριμένα κόμικς θέλουν να μας δώσουν! Εστιάζουμε στις φράσεις: «φαινομενικά αθώο», «ιός ….επιμολύνοντας το σύστημα», «ΚΛΟΠΗ»!!!! Ουσιαστικά θέλουμε τα ίδια τα παιδιά να στήσουν το παζλ της αλήθειας!
● 8η διαφάνεια: παίζουμε σε υπερσύνδεση το τραγούδι 'Άνθρωπος χωρίς ζωή' από το Μουσικό Σχολείο Κατερίνης (https://www.youtube.com/watch?v=DOqTNIikCkI) και «ανοίγουμε» τις δυο εικόνες της διαφάνειας. Ρωτάμε τα παιδιά τι βλέπουν. Θέλουμε να δώσουν τον «τίτλο» - το μήνυμα των εικόνων, όπως εκείνα τις αντιλαμβάνονται. Κατόπιν κλικάρουμε τις λέξεις κλειδιά (παραπλάνηση – εθισμός) για να δουν κατά πόσο συμφωνεί αυτό που βλέπουν εκείνα στην παρουσίαση με αυτό που εμείς θέλουμε να τους περάσουμε ως μήνυμα.
● 9η διαφάνεια: εδώ θίγεται το πρόβλημα της αντικοινωνικής συμπεριφοράς που προκύπτει ως σύμπτωμα της κατάχρησης του διαδικτύου εις βάρος της κοινωνικότητας των νέων! Οι μαθητές σχολιάζουν το νόημα των εικόνων….. Υπάρχει τελικά πραγματική και ουσιαστική φιλία στο δίκτυο ….ή είναι όλα εικονικά;;;; Παίζει το βίντεο που έχουμε σε υπερσύνδεση (Εθισμός στο Διαδίκτυο https://www.youtube.com/watch?v=NaB5cOsewms), ένα βίντεο φτιαγμένο από μαθητές που δείχνει την αντίθεση:
«παίζω- επικοινωνώ – μιλώ – γελώ με τους φίλους μου» / «στην πλατεία, στην καφετέρια, στη ζωή με τη σιωπή και το κλικ του κινητού ή του τάμπλετ μου»
στην ποιότητα της καθημερινότητας των νέων!!!
● 10η διαφάνεια: προβάλλουμε τα ποσοστά χρήσης και εξάρτησης στο δίκτυο και σχετικό βίντεο (Συμπεριφορές εξάρτησης στο Διαδίκτυο https://www.youtube.com/watch?v=nyN7YVhf2zk)..
● 11η διαφάνεια: κάνουμε αναφορά στα τείχη προστασίας και στα λογισμικά προστασίας.
Κλείνουμε με κατάθεση συναισθημάτων.
3η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ:
Διάταξη τάξης: κανονική.
Προβολή διαφανειών 12 έως και 16, όπου με τη χρήση εικόνας και ήχου παρουσιάζονται τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας και καταθέτουν τις απόψεις τους..
● 12η διαφάνεια: «είσαι σίγουρος ότι είναι όλοι φίλοι σου; Βάζουμε να παίξει το βίντεο που έχουμε σε υπερσύνδεση 'Γελάει Καλύτερα...' - ΕΠΑΛ Φαρκαδόνας 2012 - 5η ταινία https://www.youtube.com/watch?v=_JaCBQ7p-VQ.
Δίνουμε στα παιδιά το 2ο φύλλο εργασίας:
0΄-1.38΄ταινία:
1. Τι κάνει η κοπέλα στο βίντεο;
2. Πιστεύεις ότι επικοινωνεί με κάποιον που γνωρίζει; Αν όχι, από πού το κατάλαβες;
3. Τι συναισθήματα δείχνει η έκφραση του προσώπου της;
4. Τι τη συμβουλεύει η αδερφή της;
1.38΄- 5.22΄ταινία:
1. Τι συμβαίνει και θυμώνει ο συνομιλητής της;
2. Τελικά είναι στ’ αλήθεια το πρόσωπο που της λέει ή είναι κάποιος άλλος;
3. Πώς αποφασίζει να την εκδικηθεί με τη βοήθεια της τεχνολογίας;
5.23΄- 10΄ταινία:
1. Πώς μαθαίνει τι συμβαίνει την άλλη μέρα στο σχολείο;
2. Πώς αντιδρά στην αλήθεια;
3. Τι αντίκτυπο έχει το γεγονός αυτό στην καθημερινότητά της στο σχολείο; Πώς την αντιμετωπίζουν οι συμμαθητές της;
4. Τι πιστεύεις ότι αισθάνεται;
5. Τα αισθήματά της την εκθέτουν σε κινδύνους; Σε ποιους;
6. Ποιος της συμπαραστέκεται;
10΄- τέλος ταινίας:
1. Πώς αποφασίζει ο κολλητός της να τη βοηθήσει και να «ανταποδώσουν» με τη χρήση της τεχνολογίας και διαδικτύου;
2. Πιστεύετε ότι «απαντούν» με το σωστό τρόπο;
3. Θα μπορούσαν να «τιμωρήσουν» τον συμμαθητή τους με πιο ηθικό τρόπο; Πώς;
● 13η - 16η διαφάνεια: δίνονται συμβουλές στα παιδιά για ασφαλή σερφάρισμα στο δίκτυο και στην 17η διαφάνεια παίζουμε το βίντεο «Για ένα ασφαλές διαδίκτυο» https://www.youtube.com/watch?v=mLeaGACxvRg , όπου γίνεται μια ανακεφαλαίωση των όσων είδαμε και συζητήσαμε μέσα από μια δημιουργία μαθητών του Ζαννείου Εκπαιδευτηρίου.
4η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ:
Κανονική διάταξη τάξης.
● 17η διαφάνεια: συνδεόμαστε στο prezi (http://prezi.com/auvchgxxzhix/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share) , όπου δίνονται συμβουλές στα παιδιά για τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και κυρίως για το facebook. «Περπατάμε» βήμα βήμα το «δρόμο» του prezi μαζί με τους μαθητές μας. Έτσι ξαναγυρίζουμε στην αρχή ….. στο σημείο αφόρμησης (facebook the song)!!!
● 18η διαφάνεια: οι μαθητές θα παίξουν ένα διαδικτυακό παιχνίδι (http://flipquiz.me/quiz/6097) αξιολόγησης της γνώσης που αποκόμισαν. Το παιχνίδι έχει τρεις στήλες ερωτήσεων, από 5 ερωτήσεις η κάθε μια και με διακύμανση βαθμολογίας. Κάθε σειρά μαθητών (ανά δύο) απαντά σε μια ερώτηση ανά στήλη (πέντε θρανία ανά σειρά).
Κατόπιν, τους δίνεται εργασία για το σπίτι : ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΦΙΣΑΣ! Χωρίζονται σε ομάδες.
Γίνεται μια παρουσίαση του paint και του publisher, για να καταλάβουν πώς θα δουλέψουν.
Όσα παιδιά δεν διαθέτουν υπολογιστή και δίκτυο στο σπίτι, καλούνται να δημιουργήσουν μια αφίσα ζωγραφίζοντας ή δημιουργώντας ένα γκράφιτι!
Τέλος, απαντούν στο φύλλο αξιολόγησης και καταθέτουν ένα συναίσθημα.
Αν υπάρχει χρόνος ξεκινάμε να δημιουργούμε μια αφίσα μαζί με τα παιδιά.
(κλικάρετε πάνω στις bold λέξεις και τα link)