Διαδικασία
ΠΩΣ ΕΝΕΡΓΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ :
Χωριζόμαστε σε πέντε ομάδες 5-6 ατόμων.
Η πρώτη ομάδα αναλαμβάνει να διαπιστώσει τους τύπους- τις μορφές της οικογένειας που υπάρχουν στη σύγχρονη Ελληνική κοινωνία σχολιάζοντας τις εικόνες:
ΕΙΚΟΝΑ 1. ΕΙΚΟΝΑ 2. ΕΙΚΟΝΑ 3. ΕΙΚΟΝΑ 4. ΕΙΚΟΝΑ 5. EIKONΕΣ 6 και 7 ΕΙΚΟΝΑ 8
Στο σπίτι η ίδια ομάδα αναλαμβάνει να βρει πίνακες ζωγραφικής, εικόνες, σκίτσα ακόμα και γελοιογραφίες με θέμα την οικογένεια και να αναφέρθεί στον ορισμό της οικογένειας και τη διαφορά της από το νοικοκυριό. Επίσης καταγράφει τους τύπους - μορφές της οικογένειες τις οποίες αρχικά σχολίασε στην τάξη.
Μέσα στην τάξη η δεύτερη ομάδα παρατηρεί και σχολιάζει την εικόνα απαντώντας στις ερωτήσεις που δίνονται παρακάτω. Στο σπίτι αναλαμβάνει να βρει πληροφορίες σχετικές με τους διάφορους τύπους της οικογένειας στην ελληνική πραγματικότητα στα Μ.Μ.Ε , σε τηλεοπτικά σήριαλ, στο διαδίκτυο από το 1980-2015
. 1, ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΑΣ? 2. ΠΟΙΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ ΚΑΛΥΠΤΕΙ? 3.ΤΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΙ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ? 4. ΤΙ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ? 5,ΑΠΟ ΤΙ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ Η ΣΩΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ? 6, ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ Ή ΔΙΑΦΩΝΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΦΡΑΣΗ? ΝΑΙ -ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ"? 7,"Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΚΥΤΤΑΡΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ" 8.ΠΩΣ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΦΟΜΟΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ?
Μέσα στην τάξη η τρίτη ομάδα αναλαμβάνει να σχολιάσει το ΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΤΑΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ πατώντας πάνω στιην εικόνα 1, στην εικόνα 2 και στην εικόνα 3.
Στο ΣΠΙΤΙ , η ομάδα αναλαμβάνει να καταγράψει τους νόμιμους τρόπους δημιουργίας οικογένειας καθώς και τους λόγους απαγόρευσης της τέλεσης ενός γάμου. Επίσης η ομάδα να σχολιάσει ποια ανάγκη κάλυψε το σύμφωνο συμβίωσης ( Νόμος 3719/2008-ΦΕΚ 241/Α΄26,11,2008) και ποιο είδους τρόπο δημιουργίας οικογένειας θα προτιμούσαν και γιατί. Να σχολιάσουν πως παρουσιάζονται από τα Μ.Μ.Ε οι παραπάνω τρόποι δημιουργίας της οικογένειας καθώς και να βρουν σε διάφορα σήριαλ Ελληνικά ή Ξένα τους αντιστοιχους τρόπους. Ποια προβάλλονται πιο πολύ και γιατί?
Μέσα στην τάξη η τέταρτη ομάδα σχολιάζει τις παρακάτω φράσεις :"ΤΟ ΑΙΜΑ ΝΕΡΟ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ " και "ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΕΝΗ ΣΟΥ ΦΑΕ ΚΑΙ ΠΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΙΣΒΕΡΙΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ". Στο σχολείο και στο σπίτι να γράψουν τι εννοούμε με τον όρο συγγένεια και στο σπίτι να βρουν πληροφορίες για τους δύο βασικούς τύπους της συγγένειας αναλυτικότερα σε σχέση με το σχολείο.Επίσης να βρουν φράσεις, γνωμικά και παροιμίες σχετικά με τους συγγενείς και τα μέλη μιας οικογένειας. Στην τάξη να σκεφτούν τη σχέση- συγγένεια που έχει ένας νονός με το βαπτιστήρι του και ένας θετός γονιός με το παιδί που έχει υιοθετήσει. Η συγγένεια κατα τη γνώμη των μαθητών παίζει σημαντικό ρόλο στις σχέσεις τους τις διαπροσωπικές, καλύπτει και αυτή κάποιες ανθρώπινες ανάγκες, δημιουργεί υποχρεώσεις ανάμεσα στα άτομα διευκολύνσεις ή απαγορεύσεις? Να καταγραφουν και στην εργασία.
Η πέμπτη ομάδα σχολιάζει τις εικόνες : εικόνα 1, εικόνα 2, εικόνα 3, εικόνα 4 και επισημαίνει τις διαφορές ή τις ομοιοτητές τους το ίδιο κάνει και στην εργασία στο σπίτι μόνο που αναλύει εκτενώς τα χαρακτηριστικά των δύο τύπων οικογένειας.Έχει ως βοήθεια -αφόρμηση και τα στοιχεία του βιβλίου τους. Επίσης, η ομάδα σχολιάζει το αν μπορεί ένα εργαλείο όπως αυτό στις εικόνες 5 και 6 να προσδιορίσει το φύλο που υπερτερεί σε μια κοινωνία. Επίσης να βρουν στοιχεία για τη θέση της γυναίκας στην αρχαία Αθήνα και Σπάρτη, στη Μινωνική Κρήτη , τη πατριαρχική και μητριαρχική οικογένεια και την επίδραση της βιομηχανικής επανάστασης στη γυναικεία απασχόληση.