Εισαγωγή
Τα κλάσματα και οι κλασματικές μονάδες εισάγονται ως ρητή μαθηματική γνώση στην Γ΄ Δημοτικού. Έως τότε οι μαθητές και μαθήτριες διαθέτουν μία σειρά γνώσεων και δεξιοτήτων που σχετίζονται με τις συγκεκριμένες μαθηματικές γνώσεις, κυρίως, διαισθητικά, μέσα από τη χρήση καθημερινών εκφράσεων, όπως: <<Θα έρθω σε ένα τέτατρο της ώρας>>, <<βάζουμε ένα τέταρτο ζάχαρη>> ή <<απουσίαζε σήμερα το ένα τρίτο της τάξης>>. Επίσης, γνώσεις που έχουν σχέση με τα κλάσματα και τις κλασματικές μονάδες είναι και όσες αφορούν διαίρεση, για παράδειγμα μοίρασμα και χωρισμός σε ίσα μέρη.