Τα θαύματα της φύσης-Ζωντανοί οργανισμοί

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Εισαγωγή

 

          Εμβια και Άβια όντα

                                                                        

Παντού γύρω μας όπου και αν κοιτάξουμε, παρατηρούμε την ύπαρξη πλήθους ζωντανών οργανισμών όπως επίσης και πολλών άψυχων αντικειμένων. Tα παιδιά στην προσχολική ηλικία αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ταξινόμηση αντικειμένων σε ζωντανούς ή μη οργανισμούς, ενώ τείνουν να κατατάσσουν τα φυτά στην κατηγορία των άβιων. Κατανοούν τις βιολογικές έννοιες είτε ενεργοποιώντας το μηχανισμό της ομοιότητας είτε με την ανάπτυξη της αιτιώδους ερμηνευτικής κατανόησης. Επομένως  ως κριτήρια ταξινόμησης χρησιμοποιούν την ανιμιστική, ή την τελεολογική αιτιότητα και λιγότερο βιολογικά κριτήρια όπως η αναπνοή, η ανάπτυξη η κίνηση

 Η διάκριση αυτή των οργανισμών  είναι θεμελιώδης, λειτουργική και κοινή σε κάθε γλώσσα και πολιτισμό. Επιπλέον, συμβάλλει στην οικοδόμηση σύνθετων ικανοτήτων όπως οι αιτιώδεις σχέσεις, η εκμάθηση λέξεων, η ερμηνεία ψυχολογικών και βιολογικών διαδικασιών.

Πραγματοποιώντας τη δραστηριότητα αυτή, θα είσαι σε θέση να γνωρίσεις και να διακρίνεις τους έμβιους και άβιους οργανισμούς με τη χρήση βιολογικών κριτηρίων, να αναγνωρίσεις  τις σχέσεις αλληλεξάρτησης ανάμεσα στους ζωντανούς οργανισμούς και το περιβάλλον στο οποίο ζουν, και να προτείνεις τρόπους που θα συμβάλλουν στην προστασία της φυσικής ισορροπίας.

Η παρακάτω δραστηριότητα ιστοεξερεύνησης αφορά στη γνωριμία και ενασχόληση των παιδιών με τους έμβιους και άβιους οργανισμούς. Έχει σχεδιαστεί με βάση τους στόχους του Νέου Πρόγραμματος  Σπουδών Νηπιαγωγείου στις Φυσικές Επιστήμες και ΤΠΕ. Είναι αναρτημένη στην πλατφόρμα ιστοεξερευνήσεων που αναπτύσσεται από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Μάθησης του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

http://eprl.korinthos.uop.gr/myWQ/webquest/soporte_derecha_w.php?id_actividad=1&id_pagina=1.