Κοινωνική Ευαισθησία: Τα δικαιώματα του παιδιού

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Εισαγωγή

 

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ;

 

 

Για να γνωρίσουμε τα παιδικά δικαιώματα θα πρέπει πρώτα να γνωρίσουμε τα ανθρώπινα ιδεώδη!

Τα ανθρώπινα ιδεώδη είναι τα εξής:

η αγάπη

η δικαιοσύνη

η ισότητα

η ισοτιμία

η ελευθερία

η δημοκρατία

η ειρήνη

η φιλία των λαών

ο αλληλοσεβασμός

η απαλλαγή από ρατσιστικές αντιλήψεις και προκαταλήψεις

 

Η 20ή Νοεμβρίου και η 11η  Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού και Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού αντίστοιχα, είναι αφιερωμένες στην υπέρτατη αξία προστασίας της παιδικής ηλικίας και ζωής. Οι δύο αυτές μέρες, που συνοδεύονται από αφιερωματικές εκδηλώσεις, αν και θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται σαν μια παγκόσμια γιορτή του παιδιού, αποτελούν, ιδιαίτερα στις μέρες μας, αφορμή κριτικής και αυτοκριτικής για τον κόσμο που καθημερινά προσφέρουμε στα παιδιά μας, έναν κόσμο που εισβάλλει κυριαρχικά και απειλεί να ακυρώσει και αυτό ακόμα το δικαίωμα στην παιδική ηλικία.

 

 

Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού του ΟΗΕ συνιστά το επίσημο και σπουδαιότερο κείμενο προστασίας του παιδιού. Ξεκίνησε με πρωτοβουλία της πολωνικής κυβέρνησης και της UNICEF.

Η σύμβαση, που υπογράφηκε το 1989 από τα κράτη-μέλη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ρυθμίζει τις υποχρεώσεις των κρατών για την προστασία και προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού. Αποτελείται από 54 άρθρα και περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες δικαιωμάτων.

 

Ποια είναι όμως αυτά τα δικαιώματα και γιατί πρέπει να προστατεύονται;

Ας παρακολουθήσουμε ένα video

https://www.youtube.com/watch?v=TFMqTDIYI2U&ab_channel=SchoolofSocialSciences%2CEducationandSocialWorkatQueen%27sUniversityBelfast

 

 
 
 
ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ - ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ:
 
 
-  Περιφρονείται η προσωπικότητα του ανθρώπου και εξευτελίζεται.
 
-  Κλονίζεται η ελευθερία και η αξιοπρέπεια του ατόμου και επικρατεί η δυσπιστία και η καχυποψία, που κηλιδώνουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
-  οξύνεται ο αθέμιτος ανταγωνισμός, που προσβάλλει την έννοια της αξιοκρατίας και της ισοτιμίας.
 
- απουσιάζει η συνεργασία, η κατανόηση και η αλληλεγγύη, με αποτέλεσμα να παρατηρείται στασιμότητα και δυσχέρεια στην εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας.
 
- ενισχύονται τα αισθήματα μισαλλοδοξίας και αποθεώνεται η βία, η τρομοκρατία και άλλες μορφές αυταρχικής δύναμης που οδηγούν στην παραβίαση των ατομικών ελευθεριών.
 
- προκαλείται η έλλειψη εμπιστοσύνης στο συνάνθρωπο.
 
-  μειώνεται το κύρος της χώρας και του κράτους στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, καθώς  η κατάσταση αυτή της αποδιοργάνωσης  μέσα από την καταστρατήγηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων εμποδίζει τη διεθνή επικοινωνία.
 
 
 
 

Οι επιμέρους διδακτικοί στόχοι της δραστηριότητας αυτής, μετά την ολοκλήρωσή της είναι οι μαθητές να είναι σε θέση να:

1. Να αναγνωρίζουν τα παιδικά δικαιώματα και να αναφέρουν παραδείγματα καταπάτησης ανθρωπίνων δικαιωμάτων ανά τον κόσμο.

2. Να καταγράψουν Παγκόσμιες ή/και Διεθνείς Ημέρες που έχουν καθιερωθεί από τον ΟΗΕ και σχετίζονται με τα παιδικά δικαιώματα.

3. Να κάνουν χρήση του διαδικτύου ώς πηγή πληροφόρησης και να καταγράψουν συνοπτικά τα αποτελέσματα της αναζήτης.

4. Να παρουσιάσουν το υλικό που έχουν δημιουργήσει.