Εισαγωγή
Βασική ιδέα:
Τα γραμμικά και μη γραμμικά συστήματα εξισώσεων παρουσιάζονται ως απαραίτητη διαδικασία για την επίλυση μιας σειράς ποικίλων προβλημάτων. Σκοπός και στόχος της ιστοεξερεύνησης είναι οι μαθητές να εξερευνήσουν τη διαδικασία επίλυσης μέσα από διάφορα προβλήματα, να κατασκευάσουν τα κατάλληλα συστήματα εξισώσεων , να τα επιλύσουν και να επεξεργαστούν τα αποτελέσματα. Επιπρόσθετα να εμβαθύνουν και να συμπληρώσουν τις γνώσεις τους στη διαδικασία επίλυσης μορφών συστημάτων εξισώσεων με ειδικές τεχνικές .
Προβλήματα -παραδείγματα
1. Ένα ξενοδοχείο έχει 26 δωμάτια, άλλα δίκλινα και άλλα τρίκλινα και συνολικά 68 κρεβάτια. Πόσα είναι τα δίκλινα και πόσα τα τρίκλινα δωμάτια;
|
|
2. Σε έναν αγώνα το παιδικό εισιτήριο κοστίζει 1,5 € και το εισιτήριο ενός ενήλικα 4€. Τον αγώνα παρακολούθησαν 2200 άτομα και εισπράχτηκαν 5050 €. Να βρείτε πόσα ήταν τα παιδιά και πόσοι οι |
|
3. Η αντίσταση R ενός σύρματος ως συνάρτηση της θερμοκρασίας T μπορεί να βρεθεί με τον τύπο R = αT + β. Αν στους 20o C η αντίσταση ήταν 0,4 Ω και στους 80o C η αντίσταση ήταν 0,5 Ω , να βρείτε τα α και β . |
|
4. Ένας χημικός έχει δύο διαλύματα υδροχλωρικού οξέως, το πρώτο έχει περιεκτικότητα 50% σε υδροχλωρικό οξύ και το δεύτερο έχει περιεκτικότητα 80% σε υδροχλωρικό οξύ. Ποια ποσότητα από κάθε διάλυμα πρέπει να αναμείξει ώστε να πάρει 100 ml διάλυμα περιεκτικότητας 68% σε υδροχλωρικό οξύ; |
|
5. Δίνονται οι ευθείες ε1: 2x + 4y = 3 και ε2 : x + 2y = α , α ∈ ℝ |
Η συνέχεια στο σχολικό βιβλίο
https://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2658/Algebra_B-Lykeiou_html-empl/index1_1.html