Μια εκδρομή στο ζωολογικό κήπο

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Αξιολόγηση

 

 

Για να επιτευχθούν οι στόχοι της ιστοεξερεύνησης οι μαθητές θα πρέπει να υλοποιήσουν και τις τρεις βασικές εργασίες: τον χάρτη, το ψηφιακό βιβλίο και την αφίσα. Η κατασκευή του puzzle είναι προαιρετική και εξαρτάται από το χρόνο που θα διατεθεί για την υλοποίηση της ιστοεξερεύνησης. Για να βεβαιωθούν οι μαθητές ότι έκαναν σωστά αυτά που έπρεπε, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους παρακάτω πίνακές αξιολόγησης. 

Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Αξιολόγησης για την Ιστορία

 

Χαρακτηριστικό

4

3

2

1

Ιδέες και περιεχόμενο

  • Οι ιδέες είναι ξεκάθαρες και πρωτότυπες
  • Οι κυρίως ιδέες αναπτύσσουν πλήρως το θέμα 
  • Οι κυρίως ιδέες υποστηρίζονται από σχετικά γεγονότα, λεπτομέρειες, παραδείγματα και αιτιολόγηση
  • Η περιγραφή είναι εύγλωττη
  • Οι ιδέες είναι ξεκάθαρες και ως επί το πλείστον πρωτότυπες
  • Οι κυρίως ιδέες υποστηρίζουν το θέμα χωρίς επαναλήψεις topic without repetition
  • Οι κυρίως ιδέες υποστηρίζονται από σχετικά γεγονότα και λεπτομέρειες
  • Η περιγραφή είναι εύγλωττη
  • Αναφέρεται μερικώς στο θέμα
  • Οι ιδέες είναι εν μέρει ξεκάθαρες
  • Οι ιδέες δεν είναι πρωτότυπες
  • Οι κυρίως ιδέες υποστηρίζουν το θέμα με λίγη επανάληψη και λίγα σχετικά γεγονότα.

 

  • Οι ιδέες δεν είναι ξεκάθαρες
  • Επαναλαμβάνονται πληροφορίες ή παρουσιάζονται ως λίστα και όχι σε παράγραφο
  • Δεν υπάρχει ανάπτυξη
  • Τελείως εκτός θέματος

 

Οργάνωση

  • Η εισαγωγή είναι δυνατή και ενδιαφέρουσα
  • Η δομή των κυρίως ιδεών είναι ανάλογη του κειμενικού είδους που επιλέχθηκε
  • Το κυρίως μέρος αποτελείται από σχετικά γεγονότα και λεπτομέρειες για την ανάπτυξη των κυρίως ιδεών.  
  • Περιλαμβάνει επίλογο
  • Υπάρχει εισαγωγή
  • Οι κυρίως ιδέες και οι λεπτομέρειες είναι σχετικά καλά οργανωμένες ανάλογα με το κειμενικό είδος που επιλέχθηκε
  • Οι προτάσεις στον επίλογο είναι δυνατές 
  • Η εισαγωγή είναι αδύναμη
  • Είναι εν μέρει οργανωμένη και σε μερικά σημεία υπάρχει σύγχυση  
  • Έλλειψη σύνδεσης ανάμεσα στις κυρίως ιδέες και στις λεπτομέρειες
  • Ο επίλογος είναι αδύνατος
  • Δεν υπάρχει εισαγωγή και θεματικές προτάσεις
  • Έλλειψη οργάνωσης και σύγχυση
  • Οι ιδέες δεν συνδέονται
  • Δεν υπάρχει επίλογος

 

Προσωπικός τόνος

  • Η προσωπικότητα του συγγραφέα είναι ξεκάθαρη στον αναγνώστη
  • Ο συγγραφέας μεταδίδει τα συναισθήματά του στον αναγνώστη
  • Η προσωπικότητα του συγγραφέα είναι συνήθως εμφανής
  • Ο συγγραφέας συχνά μεταδίδει τα συναισθήματά του στον αναγνώστη
  • Η προσωπικότητα του συγγραφέα δεν είναι ιδιαίτερα εμφανής
  • Ο συγγραφέας εν μέρει μεταδίδει τα συναισθήματά του στον αναγνώστη
  • Η προσωπικότητα του συγγραφέα δεν είναι καθόλου εμφανής

Ο συγγραφέας δεν μεταδίδει τα συναισθήματά του στον αναγνώστη

Λεξιλόγιο

  • Το λεξιλόγιο είναι πλούσιο και χρησιμοποιείται σωστά
  • Το λεξιλόγιο χρησιμοποιείται σωστά και είναι κατάλληλο για το θέμα περιγράφοντας ικανοποιητικά το θέμα.
  • Το λεξιλόγιο είναι κατάλληλο αλλά δεν υπάρχει ακρίβεια στην περιγραφή. 
  • Μερικές λέξεις δεν χρησιμοποιούνται σωστά
  • Το λεξιλόγιο δεν είναι ενδιαφέρον και επαναλαμβάνονται
  • Πολλές λέξεις δεν χρησιμοποιούνται σωστά

 

Προτάσεις

  • Η ροή του λόγου είναι άνετη
  • Υπάρχουν μεταβατικές προτάσεις και προσθέτουν ενδιαφέρον
  • Το μέγεθος και η δομή της πρότασης ποικίλουν
  • Η ροή του λόγου είναι άνετη
  • Υπάρχει ποικιλία στη δομή των προτάσεων
  • Υπάρχουν μερικές μεταβατικές προτάσεις
  • Υπάρχει ροή λόγου αλλά υπάρχει επανάληψη
  • Μικρή ποικιλία στη δομή των προτάσεων
  • Το γράψιμο είναι μηχανικό
  • Δεν υπάρχει ποικιλία προτάσεων

 

Γενικά

  • Το γραπτό έχει ελάχιστα λάθη (λιγότερα από 3 συνολικά) στα κεφαλαία γράμματα, στίξης, ορθογραφία, και σωστή χρήση λέξεων αλλά δεν επηρεάζουν το νόημα
  • Το γραπτό έχει μερικά λάθη σχετικά με τα κεφαλαία γράμματα, σημεία στίξης, ορθογραφία και χρήση λέξεων αλλά σπάνια επηρεάζουν το νόημα  
  • Το γραπτό έχει αρκετά λάθη σχετικά με τα κεφαλαία γράμματα, σημεία στίξης, ορθογραφία και χρήση λέξεων αλλά μπορεί να προκαλέσουν κάποια σύγχυση
  • Το γραπτό έχει πολλά λάθη σχετικά με τα κεφαλαία γράμματα, σημεία στίξης, ορθογραφία και χρήση λέξεων και δυσκολεύουν την κατανόηση 

 

 

 

 

Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα για την Αξιολόγηση των Ψηφιακών Έργων

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

4

3

2

1

Φόντο

Το φόντο δεν μειώνει το κείμενο ή τα γραφικά. Το φόντο ποικίλει  και είναι κατάλληλο για το θέμα

Το φόντο δεν μειώνει το κείμενο ή τα γραφικά. Το φόντο ποικίλει  αλλά κάποιες φωτογραφίες επαναλαμβάνονται

Το φόντο δεν μειώνει το κείμενο ή τα γραφικά.

Το φόντο δυσκολεύει κάποιον να δει το κείμενο ή τα γραφικά που βρίσκονται στην ίδια σελίδα

Κείμενο – Γραμματοσειρά - Στυλ

Το στυλ της γραμματοσειράς (π.χ., χρώμα, έντονα, πλάγια) έχει σχεδιαστεί με προσοχή και βοηθάει την ανάγνωση και το περιεχόμενο

Το στυλ της γραμματοσειράς έχει σχεδιαστεί με προσοχή και βοηθάει την ανάγνωση

Το στυλ της γραμματοσειράς έχει σχεδιαστεί με προσοχή και βοηθάει το περιεχόμενο. Μπορεί λίγο δύσκολα να διαβαστεί

Το στυλ της γραμματοσειράς δυσκολεύει την ανάγνωση  

Γραφικά

Όλα τα γραφικά είναι ελκυστικά (μέγεθος και χρώματα) και υποστηρίζουν το θέμα/περιεχόμενο

Μερικά γραφικά δεν είναι ελκυστικά αλλά όλα υποστηρίζουν το θέμα/περιεχόμενο της παρουσίασης

Όλα τα γραφικά είναι ελκυστικά αλλά μερικά δεν υποστηρίζουν το θέμα/περιεχόμενο

Αρκετά γραφικά δεν είναι ελκυστικά ΚΑΙ μειώνουν το θέμα/περιεχόμενο

Ορθογραφία και Γραμματική

Τα έργα δεν έχουν λάθη ορθογραφίας και γραμματικής

Τα έργα έχουν λίγα λάθη (λιγότερα από 5) ορθογραφίας και γραμματικής

Τα έργα έχουν μερικά λάθη (5-8) ορθογραφίας και γραμματικής

Τα έργα έχουν παραπάνω από 8 λάθη ορθογραφίας και γραμματικής