Συμπέρασμα
|
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «Στις γειτονιές της Φυσικής, βρέθηκαν τόσες επιστήμες; Η Τεχνοκρατική Διάσταση της Ανακάλυψης του Μποζονίου του Higgs, σ' ένα Μοναδικό Δείγμα Ανθρωπογενούς Περιβάλλοντος, το CERN.»
|
|
|
Ελένη Παλούμπα |
ΠΕ04.02 |
|
|
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ |
|
Γιαννάκου Διαμάντω |
ΠΕ04.02 |
Παπαδάκος Κυριάκος |
ΠΕ04.01 |
|
|
|
|
|
|
||
ΕΘΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ |
ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ |
Χ |
Χ |
Χ |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ Ή ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ |
|
|
Χ |
Χ |
Χ |
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ |
||
ΚΠΕ |
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ |
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ |
|
|
|
|
|
|
|
||
ΤΟΠΟΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ |
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ |
CERN –Ευρωπαϊκός Οργανισμός Πυρηνικών Ερευνών |
|
6 ώρες à 9:00 – 14:00 |
Δημόκριτος – Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών |
1.Παρακολούθηση διαλέξεων περί Σωματιδιακής Φυσικής 2. Παρουσίαση λογισμικού ερευνητικών προγραμμάτων 3. Συμμετοχή σε ερευνητικές δραστηριότητες 4. Τηλεδιάσκεψη με μαθητές άλλων 4 χωρών σε αντίστοιχα ερευνητικά κέντρα |
10 ώρες à 8:30 – 18:30 |
- Άλλες δραστηριότητες που έγιναν για την υλοποίηση του προγράμματος (συντομη περιγραφη).
( Στόχος, μέθοδοι, υλικά μέσα, ....)
.Κατά τη διάρκεια του .προγράμματος και δεδομένης της επίσκεψης που πραγματοποίησαν στο cern, οι μαθητές συμμετείχαν σε πολυάριθμες δραστηριότητες, με σκοπό τον εμπλουτισμό των γνώσεών τους με την κατά το δυνατό εμβάθυνση σε απαιτητικά επιστημονικά πεδία, την καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας μεταξύ τους, την ανάπτυξη δεξιοτήτων αναζήτησης και διαχείρισης πληροφοριών καθώς και τη συνειδητοποίηση της λειτουργίας των ΤΠΕ στην επιστημονική έρευνα και τη γνώση γενικότερα. Καταβλήθηκε προσπάθεια να εφαρμοσθούν οι αρχές της διερευνητικής μάθησης όσο και της ομαδοσυνεργατικής εκπαιδευτικής πρακτικής, με ιδιαίτερη έμφαση στη βιωματική γνώση, ενώ ως υλικά μέσα χρησιμοποιήθηκαν σχολικά βιβλία, εξωσχολικά πανεπιστημιακά συγγράμματα, ηλεκτρονικά μέσα και αντίστοιχα εκπαιδευτικά εργαλεία. Ενδεικτικά, αναφέρουμε τις ακόλουθες δραστηριότητες:
- Παρακολούθηση διάλεξης με θέμα τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Πυρηνικών Ερευνών (CERN) με παράλληλη συμπλήρωση φύλλων εργασίας.
- Εκπόνηση ομαδικών εργασιών και παράδοσή τους στους υπευθύνους του προγράμματος με ηλεκτρονική μορφή παρουσιάσεων.
- Παρουσίαση των εργασιών στην ολομέλεια και επεξήγηση των ερευνητικών ευρημάτων στους συμμαθητές τους.
- Διοργάνωση debate με την ομάδα μαθητών που υλοποιεί αντίστοιχο πρόγραμμα για το cern με θέμα την ηθική του σύγχρονου ερευνητή-επιστήμονα.
- Συμμετοχή σε συζήτηση - ενημέρωση μετά την συμμετοχή αντιπροσωπευτικής 5μελούς ομάδας μαθητριών στο Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. Δημόκριτος.
- Συμπλήρωση φύλλων αξιολόγησης του προγράμματος από τους ίδιους.
9. Αξιολόγηση του προγράμματος
Το πρόγραμμα χαρακτηρίζεται από ικανοποιητικό βαθμό εκπλήρωσης των βασικών στόχων του, παιδαγωγικών και γνωστικών, όπως αυτοί διατυπώθηκαν κατά τον αρχικό σχεδιασμό. Έτσι,
- Η ευαισθητοποίηση σε θέματα Φυσικής και η καλλιέργεια προβληματισμού για την απαρχή του σύμπαντος
- Η αναγνώριση του τιτάνιου έργου και της υπεράνθρωπης προσπάθειας των φορέων επιστήμης και τεχνολογίας στο CERN,
- Η απόκτηση βιωματικών γνώσεων για νοητικά δύσβατες περιοχές των Φυσικών Επιστημών και η προσπάθεια αναπλαισίωσης της επιστημονικής γνώσης και μετατροπή της σε εύληπτη σχολική γνώση, χωρίς απώλεια της ουσίας της,
- Η διαπίστωση της αξίας τόσο της υπερπροσπάθειας για την εγκατάσταση και λειτουργία όσο και για τα ερευνητικά δρώμενα στο CERN καθώς και
- Η καλλιέργεια κριτικής γνώσης και διερευνητικής μάθησης μέσω της διαθεματικής προσέγγισης ενός θέματος αρχικά «αποκλειστικότητας» της Φυσικής
εκτιμάμε πως επετεύχθησαν σε σημαντικό βαθμό, όπως προκύπτει και από τα σχόλια που κατέγραψαν στις εργασίες αποτίμησης του προγράμματος, οι μαθητές.
Ιδιαίτερα η εκπαιδευτική εκδρομή στο CERN, υπήρξε για τα παιδιά μια ανεπανάληπτη εμπειρία από κάθε άποψη.
Από τις χρονικά και θεματικά εκτεταμένες συζητήσεις που έγιναν μεταξύ των μαθητών και των δύο συμμετεχόντων προγραμμάτων του σχολείου, προκύπτει πως οι προσδοκίες όλων ικανοποιήθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και θα θυμούνται πάντα την εμπειρία αυτή, ενώ σημειώνουν μεταξύ άλλων:
- το αστικό περιβάλλον των πόλεων, με τα ιδιαίτερης αισθητικής και ιστορικής αξίας κτίρια
- τη διαφορετικότητα του τοπίου φυσικού και αστικού, καθώς και το μεγαλείο των χιονισμένων Άλπεων
- το υψηλό κόστος διατροφής που συνάντησαν στη Γενεύη
- την καθαριότητα των πόλεων
- την πλήρη συμμόρφωση των οδηγών και πεζών με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας
Επίσης τονίζουν
- την άριστη οργάνωση στο επιβλητικό Ερευνητικό Κέντρο,
- τις γνώσεις που αποκόμισαν και τις ιδέες επιστημονικού προσανατολισμού που τους γεννήθηκαν στο CERN
- την πολυπολιτισμικότητα, το κλίμα συνεργασίας και ομαδικότητας εκεί.
Η εκδρομή ήταν για όλους τους συμμετέχοντες μοναδική σε πλούτο πληροφοριών, γνώσεων και εμπειριών. Θα ήταν ευχής έργο να δινόταν συχνότερα η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για την υλοποίηση αυτής της επίσκεψης και με αντίστοιχες συνθήκες, άριστες από κάθε άποψη. Επίσης σημαντικό είναι να συνεχίσουν να υλοποιούνται προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων μέσα από τα οποία η νέα γενιά μπορεί να αντλεί γνώσεις και εμπειρίες που συνεισφέρουν στη διαμόρφωση μελλοντικών συνθηκών διαβίωσης διαφορετικών από τις παρούσες.
Η ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ,
ΕΛΕΝΗ Γ. ΠΑΛΟΥΜΠΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Στις γειτονιές της Φυσικής, βρέθηκαν τόσες επιστήμες;
Η Τεχνοκρατική Διάσταση της Ανακάλυψης του Μποζονίου του Higgs,
σ' ένα Μοναδικό Δείγμα Ανθρωπογενούς Περιβάλλοντος, το CERN.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Α/Α |
ΕΠΩΝΥΜΟ |
ΟΝΟΜΑ |
|
|
ΑΡΙΔΑΣ |
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ |
|
|
ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ |
ΜΑΡΙΑΝΝΑ |
|
|
ΓΕΩΡΓΑΝΕ |
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ |
|
|
ΚΑΡΑΝΤΖΑΛΗ |
ΕΛΕΝΗ |
|
|
ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΟΥ |
ΙΩΑΝΝΑ |
|
|
ΚΟΥΤΡΗΣ |
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ |
|
|
ΚΩΝΣΤΑΝΤΕΛΛΟΥ |
ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ |
|
|
ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ |
ΓΕΩΡΓΙΟΣ |
|
|
ΜΑΚΡΗ |
ΑΓΓΕΛΙΚΗ |
|
|
ΜΑΚΡΗ |
ΗΛΙΑΝΑ |
|
|
ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ |
ΕΥΑΝΘΙΑ |
|
|
ΝΤΕΡΟΣ |
ΓΕΩΡΓΙΟΣ |
|
|
ΠΑΠΠΑΣ |
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ |
|
|
ΠΛΕΙΩΤΑΣ |
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΑΡΙΟΣ |
|
|
ΠΟΛΙΤΗΣ |
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ |
|
|
ΣΕΦΕΡΛΗ |
ΝΙΚΗ |
|
|
ΣΚΑΝΔΑΛΗΣ |
ΧΡΗΣΤΟΣ |
|
|
ΤΖΩΡΤΖΗ |
ΜΑΡΙΑ ΙΩΑΝΝΑ |
|
|
ΤΣΟΥΚΛΕΡΗ |
ΓΕΩΡΓΙΑ |
|
|
ΧΟΝΔΡΟΣ |
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ |
VIDEO και παρουσίαση/διάχυση γνώσης για το πρόγραμμα, στους υπερσυνδέσμους: