Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Η δραστηριότητα αυτή προτείνεται για το μάθημα της Γεωγραφίας στην Στ' Δημοτικού ως διαθεματικό σχέδιο έρευνας. Κατά συνέπεια, είναι επιθυμητό να υλοποιηθεί σε συνδιασμό και συνεργασία με άλλες γνωστικές περιοχές, όπως Γλώσσα , Μαθηματικά και Ιστορία.
Τύπος Δραστηριότητας: Σχέδιο έρευνας
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 2-3 μήνες
Διδακτικοί στόχοι:
- να προβληματιστούν γύρω απόγνήσια επιστημονικά ερωτήματα, να διερευνήσουν την απάντηση τους και να γίνουν οι ίδιοι παραγωγοί της γνώσης
- να ασκηθούν στη συλλογή, στην καταγραφή , στην ταξινόμηση, την περιγραφή και την παρουσίαση στοιχείων μελέτης των πλανητών
- να αναδειχθούν οι προϊδέες των μαθητών, να ελεγχθούν και να ανασκευαστούν πιθανέςεσφαλμένες αντιλήψεις για τη γένεση του ΗλιακούμαςΣυστήματος
- να μάθουν να συνεργάζονται ομαδικά να διατυπώνουν τις απόψεις τους και να καταγράφουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους.
- να αντιληφθούν το ρόλο της εξέλιξης της αστρονομίας στη μελέτη του Διαστήματος και να αποκτήσουν γνώσεις γύρω από τα μέσα έρευνας των αστρονόμων
- να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία μέσα από ποικίλους τρόπους έκφρασης
- να αναπτύξουν την κριτικήσκέψη μέσα απόβιωματικέςπροσεγγίσειςκαι να ενισχύσουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη
- να υιοθετήσουν θετική στάση απέναντι στα διαστημικά επιτεύγματα και να καταστήσουν τους εαυτούς τους κυνηγούς της γνώσης πειραματιστές και εξερευνητές
- να προβληματιστούν για τη σημασία της εξερεύνησης του Διαστήματος από τον άνθρωπο και για τα μέσα με τα οποία γίνονται αυτά τα κοσμικά ταξίδια
- να συνεργαστούν για την επίτευξη κοινού στόχου
Απαιτούμενη υποδομή: Σχολικό εργαστήριο, σύνδεση στο Διαδίκτυο, εκτυπωτής.
Εκτίμηση δυσκολιών των μσθητών:
Οι δυσκολίες που αναμένεται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές αφορούν:
- την αναζήτηση , αξιολόγηση κι αξιοποίηση πληροφοριών από το Διαδίκτυο
- σε τεχνικές δυσκολίες χειρισμού λογισμικού παρουσιάσεων
- σε περιορισμένη συμμετοχή κάποιων μαθητών που, ενδεχόμενα, δε διαθέτουν υπολογιστή και διασύνδεση με το Διαδίκτυο από το σπίτι.
Διδακτική -Παιδαγωγική προσέγγιση:
Κατά τη διεξαγωγή αυτού του προγράμματος οι μαθητές αναλαμβάνουν ρόλο ερευνητή κι ο εκπαιδευτικός ρόλο συνερευνητή και συντονιστή. Περιλαμβάονται δραστηριότητες διεπιστημονικές που διενεργούνται με συνεργατικό βιωματικότρόπο, στο χώρο και στο χρόνο που έχουν σχεδιαστεί. Μέσα από την ανακαλυπτική μάθηση οι μαθητές θα συνεργάστούν, θα ερευνήσουν, θα μάθουν και στο τέλος θα παράγουν οι ίδιοι γνώση. Η διδασκαλία θα γίνει με τη μορφή άλλοτε του διαλόγου και άλλοτε της διερευνητικής και ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας. Σημαντικό είναι να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές ανάλογα με τις ικανότητές τους.
Αξιολόγηση: Γίνεται αυτο-αξιολόγηση των μαθητών και αξιολόγηση από τον εκαπιδευτικό τόσο κατά τη διάρκεια της εργασίας όσο και στο τέλος με βάση το παραδοτέο υλικό.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |