Οι Κυνηγοί των Έξυπνων Πραγμάτων! Internet of Things – IοT

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Σελίδα Εκπαιδευτικού

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help

 

Στη σύγχρονη κοινωνία, η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία και επηρεάζει κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας. Το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things – IoT) αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές και καινοτόμες τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων ετών. Πρόκειται για ένα δίκτυο συσκευών που συνδέονται μεταξύ τους και με το διαδίκτυο, ανταλλάσσουν δεδομένα και μπορούν να "επικοινωνούν" ώστε να αυτοματοποιούν λειτουργίες, να προσφέρουν έξυπνες λύσεις και να διευκολύνουν την ανθρώπινη ζωή.

Από τα έξυπνα σπίτια, τις φορητές ιατρικές συσκευές, μέχρι τις έξυπνες πόλεις και τη γεωργία ακριβείας, το IoT είναι παρόν σε πολλούς τομείς και συνεχώς διευρύνεται. Μέσα από αυτή τη διδακτική ενότητα, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ερευνήσουν πώς το IoT εφαρμόζεται γύρω μας και να αναπτύξουν γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις που τους καθιστούν ενεργούς και ενημερωμένους ψηφιακούς πολίτες.

Η διδασκαλία υλοποιείται με τη μέθοδο της ιστοεξερεύνησης (WebQuest), η οποία ενθαρρύνει τη διερευνητική μάθηση, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα των μαθητών, σε ένα περιβάλλον που προσομοιώνει αυθεντικές συνθήκες αναζήτησης και παρουσίασης πληροφορίας.

🎯 Σκοποί και Στόχοι της Διδακτικής Ενότητας: «Το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT)»

Η ενότητα στοχεύει να εισάγει τους μαθητές στη βασική έννοια και λειτουργία του Internet of Things (IoT), αναδεικνύοντας τον ρόλο του στη σύγχρονη κοινωνία, μέσα από μία διερευνητική, συνεργατική και δημιουργική διαδικασία μάθησης.

🔍 Γνωστικοί Στόχοι

Οι μαθητές επιδιώκεται να:

🛠️ Δεξιότητες

Οι μαθητές αναμένεται να:

💡 Στάσεις

Οι μαθητές επιδιώκεται να:


🌐 Παιδαγωγικό Πλαίσιο – Θεωρητική Τεκμηρίωση

Η προσέγγιση στηρίζεται σε αρχές του εποικοδομητισμού, όπως διατυπώθηκαν από τον Jean Piaget και άλλους σύγχρονους θεωρητικούς της γνωστικής ανάπτυξης (Vygotsky, Bruner, Papert). Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία, η γνώση δεν μεταφέρεται παθητικά από τον εκπαιδευτικό στον μαθητή, αλλά οικοδομείται ενεργητικά από τον ίδιο τον μαθητή, μέσω της δράσης, της εμπειρίας και της αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον και τους άλλους.

Ο εποικοδομητισμός προάγει:


🌍 Η Ιστοεξερεύνηση ως Διδακτική Μέθοδος

Η ιστοεξερεύνηση (WebQuest) ενισχύει:


🤝 Ο Ρόλος του Εκπαιδευτικού

Στο πλαίσιο αυτής της προσέγγισης, ο εκπαιδευτικός δεν είναι μεταδότης της γνώσης, αλλά αναλαμβάνει ρόλο:

Αυτός ο ρόλος συνάδει πλήρως με τη σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη που τοποθετεί τον μαθητή στο κέντρο της μαθησιακής διαδικασίας.


 

 

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.