Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση | ![]() |
Τάξη: Ε΄ Δημοτικού
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Η δραστηριότητα εντάσσεται στο μάθημα Ιστορίας αλλά και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ειδικότερα στην ενότητα που αφορά την Βυζαντινή Ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά..
Τύπος Δραστηριότητας: Έρευνα, ανακαλυπτική μάθηση, δημιουργική παρουσίαση
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 8-10 ώρες
Διδακτική προσέγγιση - Παιδαγωγική προσέγγιση:
Η διδακτική προσέγγιση της εργασίας βασίζεται στην ανακαλυπτική μάθηση, ενθαρρύνοντας τους μαθητές να αναζητήσουν, να ερευνήσουν και να συνθέσουν τα δικά τους συμπεράσματα μέσα από την επαφή τους με τα βυζαντινά μνημεία και τη σχετική ιστορία. Παράλληλα, προωθείται η διαδραστική μάθηση, αφού οι μαθητές χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία για να δημιουργήσουν τη δική τους παρουσίαση, ενώ παράλληλα ενθαρρύνεται η ομαδική εργασία και η δημιουργικότητα.
Επιπλέον, η παιδαγωγική προσέγγιση περιλαμβάνει στοιχεία της συνεργατικής μάθησης, προκειμένου οι μαθητές να ανταλλάξουν ιδέες και να μάθουν ο ένας από τον άλλον, αλλά και της διαθεματικής μάθησης, αφού η εργασία συνδυάζει Ιστορία, Γεωγραφία και Τεχνολογία.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Στόχοι της δραστηριότητας είναι, οι μαθητές/τριες:
- να κατανοήσουν τη σημασία και τη χαρακτηριστικά των βυζαντινών μνημείων της Άρτας, καθώς και τη σύνδεση των μνημείων αυτών με την ιστορία της περιοχής και του Βυζαντίου γενικότερα
- να αναπτύξουν τις ερευνητικές τους δεξιότητες μέσα από τη συλλογή πληροφοριών από διαφορετικές πηγές
- να εξασκηθούν στην οργάνωση πληροφοριών και στην παρουσίαση δεδομένων με σαφήνεια και ενδιαφέρον, χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία
- να αναπτύξουν δεξιότητες δημιουργικότητας και κριτκής σκέψης καθώς θα επιλέγουν τον τρόπο με τον οποίο θα παρουσιάσουν τις πληροφορίες και τα αποτελέσματα της έρευνάς τους.
- να ενισχύσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες μέσα από την παρουσίαση της εργασίας τους στην τάξη και τη συζήτηση με τους συμμαθητές τους.
- να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα της πολιτιστικής κληρονομιάς και θα συνειδητοποιήσουν τη σημασία της για την ανάπτυξη της ταυτότητας της τοπικής κοινωνίας και της χώρας.
Αξιολόγηση
Πέρα από την αυτό-αξιολόγηση των μαθητών, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιολογήσει το παραδοτέο και ο ίδιος χρησιμοποιώντας τη ρουμπρίκα, της σχετικής ενότητας.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση | ![]() |