ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Σελίδα Εκπαιδευτικού

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help

Τάξη: Α΄ Λυκείου

Γνωστικό αντικείμενο: Κοινωνικές – Πολιτικές Επιστήμες

Εκτιμώμενη διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Ενότητα: Η συμπολιτεία – Η Ευρωπαϊκή Ένωση

Γενική περιγραφή σεναρίου: Η διδασκαλία του παρόντος σεναρίου γίνεται στα πλαίσια του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας, και ειδικότερα της υπο-ενότητας «5.4 Η συμπολιτεία – Η Ευρωπαϊκή Ένωση». Ωστόσο, αν και ακολουθείται η δομή του σχολικού βιβλίου της Πολιτικής Παιδείας, στο σενάριο προτείνεται να διδαχθούν μαζί και οι υπο-ενότητες «7.1 Το αξίωμα του πολίτη: ελεύθερος, υπεύθυνος και ενεργός πολίτης», και «8.4.1 Η ευθύνη του εκλογικού σώματος».

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Μετά την ολοκλήρωση της παρούσης διδακτικής ενότητας, οι μαθητές/τριες θα πρέπει να είναι ικανοί να:

-         κατανοήσουν τις αρχές και τις αξίες στις οποίες θεμελιώνεται η Ευρωπαϊκή Ένωση

-         διακρίνουν τα βασικά της όργανα και τη λειτουργία τους

-         αναγνωρίσουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους ως Πολίτες της Ευρώπης

-         αντιληφθούν την αναγκαιότητα συμμετοχής ως ενεργοί πολίτες στις αποφάσεις που λαμβάνονται.

Εκτίμηση των γνωστικών (ή άλλων) δυσκολιών των μαθητών/τριών: Επιδιώκεται οι μαθητές/τριες να ενημερωθούν ως μελλοντικοί ενεργοί πολίτες και ψηφοφόροι για ένα θεσμό για τον οποίο ακούνε και βλέπουν πολλά καθημερινά αλλά δεν γνωρίζουν τη σημασία του στην οικονομική, πολιτική, κοινωνική και πολιτιστική ζωή της χώρας μας.

Οργάνωση και βηματισμός των μαθησιακών δραστηριοτήτων:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ (Διάρκεια δραστηριότητας: 10΄).

Ξεκίνημα του μαθήματος. Ο/Η εκπαιδευτικός θα χρειαστεί λίγα λεπτά για να καλημερίσει την τάξη και να ξεκινήσει συζήτηση για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα όργανά της, πριν οριστούν τα μέλη των 4 ομάδων.

ΦΑΣΗ 1η – Αναζήτηση πληροφοριών (Διάρκεια δραστηριότητας: 25΄).

Μοίρασμα των μαθητών/τριών της τάξης σε τέσσερις (4) ομάδες και ανάθεση του αντικειμένου για το οποίο θα αναζητήσει πληροφορίες στο διαδίκτυο η καθεμία. Πιο συγκεκριμένα:

-         Η 1η ομάδα θα αναζητήσει πληροφορίες για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

-         Η 2η ομάδα θα αναζητήσει πληροφορίες για το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

-         Η 3η ομάδα θα αναζητήσει πληροφορίες για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

-         Η 4η ομάδα θα αναζητήσει πληροφορίες για το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

ΦΑΣΗ 2η – Επεξεργασία κειμένων (Διάρκεια δραστηριότητας: 15΄).

Όλες οι ομάδες θα έχουν μερικά λεπτά συζήτησης έτσι ώστε να διαμορφώσουν το κείμενο παρουσίασης του θέματος που τους ανατέθηκε, και να επιλέξουν τον τρόπο και τον εκπρόσωπο της ομάδας που θα κάνει την παρουσίαση.

ΦΑΣΗ 3η – Παρουσίαση ευρημάτων έρευνας (Διάρκεια δραστηριότητας: 20΄).

Καθεμία από τις 4 ομάδες θα έχει από 5΄ για να παρουσιάσει τις πληροφορίες που βρήκε για το αντικείμενο που της ανατέθηκε. Ο/Η εκπαιδευτικός παροτρύνει τις ομάδες να χρησιμοποιήσουν την κριτική τους ικανότητα ώστε οι παρουσιάσεις να είναι σύντομες αλλά περιεκτικές, με τρόπο απλό και λιτό.

ΦΑΣΗ 4η – Ανακεφαλαίωση κι αξιολόγηση (Διάρκεια δραστηριότητας: 20΄).

Ο/Η εκπαιδευτικός ανακεφαλαιώνει τις πληροφορίες για τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που παρουσίασαν οι τέσσερις (4) ομάδες και προκαλεί σύντομο διάλογο με τους μαθητές και τις μαθήτριες σχετικά με τα συμπεράσματά τους από όσα ειπώθηκαν. Τέλος, τους ζητά να συμπληρώσουν την αξιολόγηση της ιστοεξερεύνησης.

 

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.