Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Δημιουργήθηκε από κοινού με Αναγνωστάκη Ιωάννη
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Η δραστηριότητα αυτή προτείνεται για το μάθημα των ΤΠΕ στην Ε’ ή ΣΤ' Δημοτικού αλλά και αυτό της Πληροφορικής στις Α' και Β' Γυμνασίου, στην ενότητα Ρομποτική. Δεδομένου πως ασχολείται και με τη μελέτη της λειτουργίας και της φύσης των υπερήχων προσφέρεται και για διαθεματική προσέγγιση με τα αντίστοιχα μαθήματα Φυσικών Επιστημών.
Τύπος Δραστηριότητας: Σχέδιο έρευνας, διερεύνηση, επίλυση προβλήματος
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 2 ώρες
Μαθησιακά αποτελέσματα
Οι βασικοί στόχοι και τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα της δραστηριότητας είναι κάθε μαθητής/τρια να είναι ικανός/ή
- να κατανοεί και να περιγράφει την αρχή λειτουργίας του αισθητήρα υπερήχων
- να απαριθμεί τα πλεονεκτήματα αλλά και τους περιορισμούς που υπάρχουν στη λειτουργικότητά τους
- να επιλέγει, από τις διαθέσιμες στην αγορά επιλογές, τον κατάλληλο αισθητήρα για το εκάστοτε έργο του/της
- να προγραμματίζει τον αισθητήρα ώστε να αποτελεσματικά σε εφαρμογές ρομποτικής κλπ.
Ακομη
- να ολοκληρώσει τις γνώσεις και δεξιότητες που έχει αναπτύξει από τις άλλες θεματικές ενότητες του μαθήματος
- να παρουσιάζει και να επικοινωνεί τις ιδέες του
- να ακολουθεί τους καθιερωμένους κανόνες δεοντολογίας (σεβασμός πνευματικής ιδιοκτησίας, αναφορά χρησιμοποιούμενων πηγών κλπ.)
- να συνεργάζεται και να προσφέρει τις γνώσεις και τις ικανότητές του στην ομάδα για την υλοποίηση μιας δραστηριότητας-εργασίας
- να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή του και την εμπιστοσύνη στον εαυτό του ως ενεργό υποκείμενο της μάθησης.
Απαιτούμενη υποδομή: Ανά ομάδα 3-4 ατόμων H/Y με το Pictoblox, Arduino Uno, αισθητήρα υπερήχων HC-SR04, 4 jumper καλώδια αρσενικά-θηλυκά
Εκτίμηση των δυσκολιών των μαθητών
Οι δυσκολίες που αναμένεται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές αφορούν
- στη μικρή εμπειρία των μαθητών σχετικά με τη συνεργατική υλοποίηση δραστηριοτήτων με στόχο την ανάπτυξη ενός σύνθετου έργου (στην περίπτωση Δημ. Σχολείου)
- σε τεχνικές δυσκολίες χειρισμού λογισμικού παρουσιάσεων
Διδακτική - Παιδαγωγική προσέγγιση
Ο στόχος της δραστηριότητας δεν είναι η παράθεση ορολογίας και πληροφοριών σχετικά με το αντικείμενο ούτε, πολύ περισσότερο, η στείρα και εξαντλητική μελέτη του. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοδηγητικός και υποστηρικτικός με στόχο
- την ενεργοποίηση όλων των μαθητών και τη συμμετοχή τους σε διερευνητικές δραστηριότητες
- την υποστήριξη των μαθητών σε παραγωγικές δραστηριότητες αναζήτησης, αξιολόγησης και αξιοποίησης πληροφοριών από το Διαδίκτυο
- την προώθηση και υποστήριξη της συνεργασίας μεταξύ των μελών κάθε ομάδας για την υλοποίηση του έργου.
Αξιολόγηση: Υιοθετήθηκε η λύση της αξιολόγησης μεταξύ των μαθητών/τριών με χρήση ρουμπρίκας, σε δύο επίπεδα. Αρχικά σχετικά με την παρουσίαση των πληροφοριών που συνέλλεξαν και στη συνέχεια σχετικά με την πρακτική εφαρμογή δοκιμής της συνδεσμολογίας και του κώδικα του αισθητήρα. Επιπλέον διαννεμήθηκε στους μαθητές και ένα φύλλο εργασίας με αναφορές στη θεωρία (μετατροπή μονάδων μέτρησης χρόνου και απόστασης) και ερωτήσεις κατανόησης στα παραπάνω.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |