Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Το συγκεκριμένο σενάριο βασίζεται στην απόκτηση της γνώσης από τον ίδιο τον μαθητή. Ο καθηγητής είναι καθοδηγητής και βοηθός. Οι μαθητές μέσα από πρακτικές διαδικασίες όχι μόνο αποκτούν την νέα γνώση που πρέπει αλλά ταυτόχρονα μαθαίνουν πώς να ανακαλύπτουν νέες γνώσεις. Επίσης, ενεργοποιείται η διαθεματική μάθηση, η κριτική ικανότητα και προωθείται η ομαδοσυνεργατική μάθηση.
Με αυτόν τον τρόπο, συνεισφέρει στην ουσιαστική μάθηση και στην ανάπτυξη ατομικών αλλά και ομαδικών δεξιοτήτων, στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης του μαθητή, στην ενίσχυση της διάθεσής του για ανάληψη πρωτοβουλιών και στην τόνωση της αυτοπεποίθησής του.
Η υλοποίηση του παρόντος σεναρίου προϋποθέτει την εξοικείωση του εκπαιδευτικού και των μαθητών με τα ψηφιακά μέσα που προτείνονται. Επίσης, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η διάθεση για πειραματισμό και εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας, έτσι ώστε να προκαλέσει τους μαθητές να συμμετέχουν. Η αποδοχή του τρόπου διδασκαλίας από τους μαθητές, η ενεργός συμμετοχή τους και το πνεύμα συνεργασίας κρίνονται κι αυτά απαραίτητα. Τέλος, καλό θα ήταν ο εκπαιδευτικός να έχει πραγματοποιήσει μια πειραματική εφαρμογή του σεναρίου, ή μέρος αυτού, προκειμένου να εντοπίσει εκ των προτέρων προβλήματα ή αδυναμίες του, ειδικά σε ό,τι σχετίζεται με τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων, έτσι ώστε να προλάβει ενδεχόμενα προβλήματα που θα δυσχεραίνουν την υλοποίησή του στην τάξη.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |