Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Το υλικό μέρος του υπολογιστή
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών
Η δραστηριότητα εντάσσεται στο μάθημα της Πληροφορικής Α Γυμνασίου και συγκεκριμένα αναφέρεται στο 2ο Κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου. Γενικός σκοπός του σεναρίου είναι οι μαθητές να γνωρίσουν το υλικό μέρος του υπολογιστικού συστήματος. Η δραστηριότητα της ιστοεξερεύνησης πραγματοποιείται σε 2 διδακτικές ώρες.
Τύπος Δραστηριότητας: Διερεύνηση, επίλυση προβλήματος
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Γενικός σκοπός της παρούσας ιστοεξερεύνησης είναι οι μαθητές να γνωρίσουν το υλικό μέρος του υπολογιστικού συστήματος.
Σημαντικοί επιμέρους διδακτικοί στόχοι της δραστηριότητας είναι να μπορούν οι μαθητές:
- να περιγράφουν τι είναι το υλικό του υπολογιστή
- να συνδέουν την έννοια εισαγωγή δεδομένων με τις μονάδες εισόδου και την έννοια έξοδος πληροφορίας με τις μονάδες εξόδου
- να αναγνωρίζουν τις μονάδες εισόδου, τις μονάδες εξόδου, τις μονάδες εισόδου-εξόδου
- να αναγνωρίζουν την κεντρική μονάδα του υπολογιστικού συστήματος
- να αναγνωρίζουν τα κυριότερα αποθηκευτικά μέσα
- να συνθέτουν ένα σύστημα υπολογιστή χρησιμοποιώντας την κεντρική μονάδα του και τα περιφερειακά του μέρη
- να αναπτύξουν ενδιαφέρον και θετική στάση για την αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο.
- να αναγνωρίσουν την αξία αναζήτησης στο διαδίκτυο ως πηγή πληροφόρησης για την επιλογή των κατάλληλων εξαρτημάτων και συσκευών ανάλογα με τις απαιτήσεις των χρηστών.
- να αποκτήσουν κριτική άποψη απέναντι στην πληροφόρηση που παρέχεταιστο διαδίκτυο σχετικά με την επιλογή εξαρτημάτων και συσκευών για την σύνθεση ενός συστήματος υπολογιστή.
Διδακτική Παιδαγωγική προσέγγιση
Ο στόχος της δραστηριότητας δεν είναι η παράθεση τεχνικών όρων και πληροφοριών σχετικά με το αντικείμενο ούτε, πολύ περισσότερο, η στείρα και εξαντλητική μελέτη του. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοδηγητικός και υποστηρικτικός με στόχο
- την ενεργοποίηση όλων των μαθητών και τη συμμετοχή τους σε διερευνητικές δραστηριότητες
- την υποστήριξη των μαθητών σε παραγωγικές δραστηριότητες αναζήτησης, αξιολόγησης και αξιοποίησης πληροφοριών από το Διαδίκτυο
- την προώθηση και υποστήριξη της συνεργασίας μεταξύ των μελών κάθε ομάδας για την υλοποίηση του έργου - επίλυση προβλήματος
- την αποτελεσματική παράθεση ιδεών και απόψεων για το θέμα του έχουν διαπραγματευθεί.
Επιπλέον οι μαθητές λειτουργώντας ομαδοσυνεργατικά κατανεμημένοι σε ομάδες, θα ανταλλάξουν εμπειρίες καταλήγοντας σε συμπεράσματα, με στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων συνεργασίας και επικοινωνίας και την πληρέστερη επεξεργασία του εξεταζόμενου θέματος. Η εργασία σε ομάδες ενθαρρύνει την ενεργή συμμετοχή και αναπτύσσει την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών, την ελεύθερη έκφραση ιδεών και την αυθόρμητη ανταλλαγή απόψεων. Επιπρόσθετα, αναπτύσσεται κλίμα αλληλεγγύης, συνοχής, εμπιστοσύνης, συνεργασίας και το ενδιαφέρον των μαθητών διατηρείται αμείωτο.
Τέλος μέσω της πρακτικής άσκησης και της συζήτησης που δύναται να πυροδοτήσει ερωτήσεις και σχετικές απαντήσεις, εξασφαλίζεται η ενεργητική συμμετοχή όλων των μαθητών δεδομένου ότι αν κάποιος δε νιώθει άνετα να εκφραστεί στην ολομέλεια, λειτουργεί με μεγαλύτερη ευχέρεια μέσα στα πλαίσια της υποομάδας.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |