Ο Νόμος του Ohm

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Σελίδα Εκπαιδευτικού

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help

Ο Νόμος του Ωμ

Α: ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

1.1Γνωστικό αντικείμενο ή γνωστικά αντικείμενα

Ηλεκτροτεχνία (Κυκλώματα συνεχούς και εναλλασσόμενου ρεύματος) – Εργαστηριακό μέρος

1.2 Τάξη ή τάξεις στις οποίες απευθύνεται

Β΄ τάξη Ημερήσιου ΕΠΑ.Λ.,  Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού.

1.3Διάρκεια Εφαρμογής Σεναρίου

2 Διδακτικές ώρες.

 

Β. ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

1.4Διδακτικοί στόχοι ή αναμενόμενα αποτελέσματα

Μετά την πραγματοποίηση του σεναρίου οι μαθητές θα είναι ικανοί να:

1.5Ενορχήστρωση της τάξης

       Οι μαθητές θα εργαστούν σε ομάδες των 2-3 ατόμων ενισχύοντας την ομαδοσυνεργατική διαδικασία. Ο εκπαιδευτικός έχει το ρόλο του συντονιστή και συμβούλου για τις ομάδες των μαθητών του όταν του ζητηθεί.

1.6Τεκμηρίωση του σεναρίου

1.6.1 Προϋπάρχουσες γνώσεις

       Για να πραγματοποιηθεί το συγκεκριμένο σενάριο πρέπει οι μαθητές να έχουν ήδη διδαχθεί το νόμο του Ωμ στο θεωρητικό μέρος του μαθήματος και τα τρία βασικά ηλεκτρικά μεγέθη  που συνδέονται με το νόμο του Ωμ (της ηλεκτρικής αντίστασης, του ηλεκτρικού ρεύματος και της ηλεκτρικής τάσης). Θα πρέπει επίσης να γνωρίζουν τα ηλεκτρικά μεγέθη που μετρούν το αμπερόμετρο και το βολτόμετρο αντίστοιχα.

1.6.2 Γνωστικές παρανοήσεις για την ενότητα

       Ο Ηλεκτρισμός αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα θέματα διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Η αόρατη φύση του, το κάνει αφηρημένο θέμα διδασκαλίας. Αυτό που είναι απαραίτητο, είναι ο μαθητής να αναπτύξει ένα νοητικό μοντέλο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κάνει προβλέψεις για τη συμπεριφορά βασικών ηλεκτρικών κυκλωμάτων.

       Όταν οι μαθητές μελετούν τα ηλεκτρικά κυκλώματα κάνουν συλλογισμούς με αφηρημένες έννοιες όπως ρεύμα, τάση και ενέργεια και συναντούν μεγάλη δυσκολία στη διαφοροποίηση τους. Αυτό έχει ως συνέπεια να βλέπουμε συχνά τους όρους ενέργεια, ρεύμα, ισχύς, ηλεκτρισμός, φορτίο και τάση να χρησιμοποιούνται ως συνώνυμα. Επιπλέον, οι μαθητές σχηματίζουν μία ποικιλία εννοιολογικών μοντέλων μέσω των οποίων “κατανοούν” τα φαινόμενα που αντιμετωπίζουν. Η έρευνα έχει αποκαλύψει ότι μερικά από αυτά τα μοντέλα, αφού σχηματιστούν, έχουν την τάση να παρουσιάζουν εκπληκτική ανθεκτικότητα στην αλλαγή δια της διδασκαλίας.

 

       Ο νόμος του Ωμ συσχετίζει τρία βασικά μεγέθη και οι πιο συνηθισμένες εναλλακτικές (προβληματικές) αντιλήψεις των μαθητών σε σχέση με αυτά και σε σχέση με τα απλά ηλεκτρικά κυκλώματα είναι οι ακόλουθες:

 

 

 

 

 

 

Εικόνα 1: Τα μοντέλα των μαθητών για το ρεύμα σε απλά κυκλώματα (τα βέλη δείχνουν την κατεύθυνση της ροής του ρεύματος).

 

 

 

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.