Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Δημιουργός Ιστοεξερεύνησης: Κοσμάς Μάρκος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Η συγκεκριμένηιστοεξερεύνηση στοχεύει στην παιδαγωγική αξιοποίηση του διαδικτύου. Στο πλαίσιο μιας ομαδοσυνεργατικής μάθησης, οι μαθητές αναζητούν, συλλέγουν και διασταυρώνουν πληροφορίες. Μαθαίνουν να κρίνουν την αξιοπιστία των πηγών τους και να εστιάζουν στο θέμα που τους ενδιαφέρει, αξιοποιώνταςτα σημαντικά στοιχεία στη δημιουργία ενός τελικού έργου όπως μια παρουσίαση για τους συμμαθητές τους. Θέτουν ερωτήματα και επεκτείνουν τον προβληματισμό και την έρευνά τους. Αυτό το ψάξιμο και το άνοιγμα προς τη γνώση είναι ένας από τους σημαντικότερους παιδαγωγικούς μαθησιακούς στόχους μιας
ιστοεξερεύνησης. Τέλος, μαθαίνουν να αξιολογούν το έργο τους και να βελτιώνουν την παρουσία τους.
Συμβουλές για τον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος προς τον καθηγητή:
- Οι μαθητές θα πρέπει να πλοηγηθούν μόνοι τους στο διαδίκτυο για να βρουν τις απαντήσεις στα ερωτήματα που τους τέθηκαν και ο ρόλος του καθηγητή πρέπει να είναι κυρίως καθοδηγητικός και όπου αυτός κρίνει διορθωτικός και συμβουλευτικός.
- Πρέπει κάθε ομάδα να έχει παρόμοιο γνωσιακό επίπεδο με τις άλλες, προκειμένου να κινούνται με την ίδια ταχύτητα.
- Θα πρέπει να προαχθεί η συνεργασία μεταξύ των μαθητών προκειμένου να ανταλλάζουν απόψεις και υλικό για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της κάθε μιας εκ των τριών ομάδων.
- Μερικές ερωτήσεις έχουν ως στόχο να ενεργοποιήσουν την κριτική σκέψη και να λειτουργήσουν ως έναυσμα συζητήσεων μεταξύ των μαθητών. Σε τέτοιου είδους ερωτήσεις ο καθηγητής θα πρέπει να εστιάσει κυρίως στην επιχειρηματολογία και όχι την άποψη καθαυτή
Πηγή: http://zunal.com/webquest.php?w=84783,Ilias Tzi
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |