Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Σελίδα Εκπαιδευτικού
Τάξη: Δ’ Δημοτικού
Μάθημα: Ιστορία " Στα αρχαία χρόνια"
Ενότητες: «Ο Μ. Αλέξανδρος καταλαμβάνει τη Μ.Ασία και την Αίγυπτο», «Η πορεία προς την Ινδία .Το τέλος της εκστρατείας», «Ο θάνατος του Μ. Αλεξάνδρου»
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Η δραστηριότητα μπορεί να πραγματοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας της Δ’ Δημοτικού, στις ενότητες που σχετίζονται με τον Μέγα Αλέξανδρο και τη Μακεδονία.
Τύπος δραστηριότητας: Διερευνητική δραστηριότητα για την επίλυση προβλήματος
Εκτιμώμενος χρόνος: 6-8 Διδακτικές ώρες
Επιδιωκόμενες γνώσεις για την ιστορία:
- Να οργανώνουν την ιστορική γνώση.
- Να καθιερώνουν συνδέσεις με τα γεγονότα.
- Να αναλύουν ιστορικές πηγές
- Να συγκρίνουν και να ερμηνεύουν ιστορικά στοιχεία.
- Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση.
- Να ερευνήσουν τους οικονομικούς, πολιτικούς, κοινωνικούς και ψυχολογικούς παράγοντες και τις συνθήκες που οδήγησαν σε συμπεριφορές ηρώων με τις επακόλουθες συνέπειες.
- Να διακρίνουν τα αίτια από τις αφορμές ( βασικο ζητούμενο στην ιστορία της δ τάξης)
Διδακτικοί στόχοι:
Οι μαθητές:
• Να γνωρίσουν την προσωπικότητα του Μ. Αλεξάνδρου.
• Να εκτιμήσουν τις ενέργειες που έκανε για την προετοιμασία της εκστρατείας του.
• Να γνωρίσουν το οργανωτικό έργο του Μ. Αλεξάνδρου και τα σχέδιά του.
• Να γνωρίσουν τα σημαντικότερα πολεμικά γεγονότα και την πορεία της εκστρατείας μέχρι την επίσκεψή του στην Αίγυπτο.
• Να γνωρίσουν και να εκτιμήσουν τους λόγους στους οποίους οφείλονταν οι νίκες των Ελλήνων.
• Να γνωρίσουν τα σημαντικότερα πολεμικά γεγονότα και την πορεία της εκστρατείας του Μ. Αλεξάνδρου.
• Να γνωρίσουν το οργανωτικό του έργο , τα σχέδιά του καθώς και το τέλος της εκστρατείας του.
• Να γνωρίσουν το οργανωτικό έργο του Αλέξανδρου.
• Να γνωρίσουν το τέλος του Αλέξανδρου.
• Να επισημάνουν τα αποτελέσματα της εκστρατείας και να τα διαχωρίσουν σε θετικά και αρνητικά.
• Να διαπιστώσουν και να εκτιμήσουν τη σπουδαιότητα της εκστρατείας για τη διάδοση του ελληνικού πολιτισμού
Απαιτούμενη τεχνική υποδομή: Σχολικό εργαστήριο, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, ανοιχτή πρόσβαση στο διαδίκτυο, ηχητικό σύστημα.
Διδακτική Παιδαγωγική προσέγγιση: Στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας είναι η επίλυση προβλήματος μέσω της διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης. Οι μαθητές οικοδομούν συνεργατικά τη νέα γνώση μέσα από τη αναζήτηση των πληροφοριών. Ο εκπαιδευτικός έχει ρόλο υποστηρικτικό και καθοδηγητικό, καθώς κύριος στόχος είναι ο ενεργός ρόλος των μαθητών.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |