Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ και το Αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου η εικαστική αγωγή είναι πολύ σημαντική για την καλλιέργεια της οπτικής αντίληψης του παιδιού, την ευαισθητοποίηση του στην τέχνη, την καλλιέργεια της αισθητικής του. Τα νήπια με κατάλληλες δραστηριότητες διακρίνουν την ομορφιά στη φύση, στο κοινωνικό περιβάλλον και στα έργα τέχνης με τα οποία έρχονται σε επαφή. Ανακαλύπτουν επίσης ότι η τέχνη είναι μέσο έκφρασης και επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων. Οι δραστηριότητες του σεναρίου εμπλέκονται και αλληλοσυμπληρώνονται μέσα από τη μουσική, την δραματική τέχνη την και φυσικά τη γλώσσα καθώς σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ τα προγράμματα σχεδιασμού δραστηριοτήτων δε νοούνται ως διακριτά αντικείμενα και προτείνονται για προγραμματισμό και υλοποίηση δραστηριοτήτων που έχουν νόημα και σκοπό για τα παιδιά.
Τύπος Δραστηριότητας: Διερεύνηση, επίλυση προβλήματος
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 1 εβδομάδα, 1 διδακτική ώρα την ημέρα
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Βασικός σκοπός του σεναρίου μάθησης είναι να προσεγγίσουν τα παιδιά τα έργα τέχνης μέσα από βιωματικό τρόπο, έτσι ώστε η τέχνη να εισαχθεί στο περιβάλλον τους και να συνδεθεί με τη ζωή τους. Επίσης μέσα από αυτή την προσέγγιση σημαντικό είναι να ευαισθητοποιηθούν εκφράζοντας συναισθήματα.
Οι διδακτικοί στόχοι της δραστηριότητας είναι, οι μαθητές/τριες να είναι ικανοί/ες:
- να γνωρίσουν έργα τέχνης και την καλλιτεχνική δημιουργία
- να συνεργάζονται σε ομάδες για την παραγωγή κάποιου έργου και να σέβονται τις απόψεις και την εργασία των άλλων.
- να παρατηρούν, να περιγράφουν, να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές, να προβληματιστούν, να κάνουν υποθέσεις και να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη.
- να χρησιμοποιήσουν τις αισθήσεις τους, να αναπτύξουν την φαντασία τους, να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να διασκεδάσουν.
- να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να αναγνωρίσουν τη σημασία της γραφής στην επικοινωνία και την ανταλλαγή ιδεών.
- να προβληματιστούν, να συγκρίνουν και να εντοπίσουν αλλαγές αλλά και ομοιότητες στη μορφή της οικογένειας(πολλά μέλη, παρουσία γιαγιάς), τις δραστηριότητες με τις οποίες ασχολούνται τα παιδιά ανάμεσα στο παρελθόν και στο παρόν.
- να αντιληφθούν ότι οι ιδέες και τα συναισθήματα μπορούν να ερμηνευθούν με ποικίλους τρόπους και να πάρουν ποικίλες εικαστικές μορφές.
Οι διδακτικοί στόχοι ως προς τη χρήση νέων τεχνολογιών της δραστηριότητας είναι, οι μαθητές/τριες να είναι ικανοί/ες να:
- να αναπτύξουν τη λεπτή κινητικότητα και τον οπτικοκινητικό συντονισμό μέσω της χρήσης του ποντικιού
- να γνωρίσουν τον Η/Υ ως μέσο για να συνεργαστούν μεταξύ τους αλλά και ως μέσο ανακάλυψης της γνώσης και της επικοινωνίας
- να αναπτύξουν την αισθητική τους, τη δημιουργική τους σκέψη και φαντασία
- να αναπτύξουν δεξιότητες χρήσης των προτεινόμενων εκπαιδευτικών λογισμικών
Διδακτική Παιδαγωγική προσέγγιση
Ο στόχος της δραστηριότητας δεν είναι η στείρα χρησιμοποίηση του Η/Υ αλλά η δημιουργία ενός ισχυρού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοδηγητικός και υποστηρικτικός με στόχο
- την ενεργοποίηση όλων των μαθητών και τη συμμετοχή τους σε διερευνητικές δραστηριότητες
- την υποστήριξη των μαθητών σε παραγωγικές δραστηριότητες αναζήτησης, αξιολόγησης και αξιοποίησης πληροφοριών από το Διαδίκτυο
- την προώθηση και υποστήριξη της συνεργασίας μεταξύ των μελών κάθε ομάδας για την υλοποίηση του έργου - επίλυση προβλήματος
- την αποτελεσματική παράθεση ιδεών και απόψεων για το θέμα του έχουν διαπραγματευθεί.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |