ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ- Άραγε υπάρχει χρόνος;

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Σελίδα Εκπαιδευτικού

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help

Εκπαιδευτικός: Γαϊτανίδου Χριστίνα

Ειδικότητα: ΠΕ 0402- Χημικός

Σχολείο: 1ο ΕΠΑΛ Αγίου Δημητρίου

Σχολικό ΄Ετος: 2021-22

 

 

Τι είναι το WebQuest

Ο όρος WebQuest εισήχθη για πρώτη φορά το 1995 από τον Bernie Dodge για να περιγράψει δομημένες διερευνητικές δραστηριότητες μαθητών ή σπουδαστών, στις οποίες το μεγαλύτερο μέρος των πληροφοριών αντλούνται από τον Παγκόσμιο ΙστόΈνα WebQuest αποτελεί ένα σενάριο μαθήματος, μία μαθησιακή δραστηριότητα που επικεντρώνεται στην ενεργοποίηση των μαθητών και είναι προσανατολισμένη στην έρευνα (inquiry). Αποτελεί μια δραστηριότητα επίλυσης προβλημάτων, όπου οι μαθητές μπορούν να αξιοποιήσουν διάφορες πηγές πληροφορίας (Παγκόσμιος Ιστός, εκπαιδευτικό λογισμικό, συμβατικά έντυπα κ.λπ.).

 

 
Δεξιότητες που αναπτύσσονται μέσα από ένα webquest:
  • Παροχή κινήτρων
  • Συνεργατική μάθηση
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων σκέψης
  • Σύνδεση με άλλη γνώση
  • Παιδαγωγικές αρχές
 
Ο δάσκαλος αναλαμβάνει το ρόλο του καθοδηγητή στη διερεύνηση του θέματος, παρέχοντας στους μαθητές πληροφορίες, τις απαραίτητες πηγές, καθώς και βοήθεια με τη μορφή συμβουλών, καθ' όλη τη διάρκεια της εκπόνησης εργασιών.
 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Η ιστοεξερεύνηση στοχεύει στην παιδαγωγική αξιοποίηση του διαδικτύου. Στο πλαίσιο μιας ομαδοσυνεργατικής μάθησης, οι μαθητές αναζητούν, συλλέγουν και διασταυρώνουν πληροφορίες.  Μαθαίνουν να κρίνουν την αξιοπιστία των πηγών τους και να εστιάζουν στο θέμα που τους ενδιαφέρει, αξιοποιώντας τα σημαντικά στοιχεία στη δημιουργία ενός τελικού έργου όπως μια παρουσίαση για τους συμμαθητές τους. Θέτουν ερωτήματα και επεκτείνουν τον προβληματισμό και την έρευνά τους. Αυτό το «ψάξιμο» και το «άνοιγμα» προς τη γνώση είναι ένας από τους σημαντικότερους παιδαγωγικούς - μαθησιακούς στόχους μιας ιστοεξερεύνησης. Τέλος, μαθαίνουν να αξιολογούν το έργο τους και να βελτιώνουν την παρουσία τους.

ΣΚΟΠΟΣ: της  εργασίας είναι η ανάπτυξη της περιβαλλοντικής συνείδησης  των μαθητών και η αλλαγή τρόπου και στάσης ζωής ώστε να συμβάλλουν στον περιορισμό  των αιτίων που προκαλούν την κλιματική αλλαγή.

 ΣΤΟΧΟΙ: Μετά το τέλος της συγκεκριμένης ιστοεξερεύνησης οι μαθητές θα είναι ικανοί:

  1. Να γνωρίζουν τι σημαίνει "κλιματικη αλλαγή¨και ποια είναι τα αίτια της.
  2. Να γνωρίζουν τις συνέπειες της "κλιματικής αλλαγής".
  3. Να αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα να παρθούν μέτρα ΑΜΕΣΑ για τον περιορισμό του φαινομένου και να προτείνουν ποια πρέπει να είναι αυτά τα μέτρα.

 

 

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.