Στοματική Υγιεινή - Γερά Δοντάκια

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Σελίδα Εκπαιδευτικού

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help

Θέση στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών: Το γνωστικό αντικείμενο στο οποίο αναφέρεται το σενάριο έγκειται κυρίως στο πλαίσιο του μαθήματος “Φυσικά” και πιο συγκεκριμένα στην ενότητα “Τα δόντια μας - Η αρχή του ταξιδιού της τροφής” και διαχέεται μέσω της διαθεματικότητας σχεδόν σε όλα τα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα. Η διαθεματική προσέγγιση που ακολουθείται δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να αντιληφθούν ολιστικά τη γνώση και να την συζεύξουν με τα βιώματά τους.

Τύπος Δραστηριότητας: Σχέδιο έρευνας, επίλυσης προβλήματος

Εκτιμώμενη Διάρκεια: 13 διδακτικές ώρες

Διδακτικοί Στόχοι:

α) Γνωστικοί στόχοι (ως προς το γνωστικό αντικείμενο και τη μαθησιακή διαδικασία): Οι μαθητές/ τριες:

  1. να είναι σε θέση να ονομάζουν τα είδη των δοντιών και να συσχετίζουν τη μορφολογία κάθε δοντιού με τη λειτουργία του.
  2. να ονομάζουν τις κυριότερες ασθένειες των δοντιών και να παρουσιάζουν τους τρόπους αντιμετώπισής τους.
  3. να αναφέρουν τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος.
  4. να εξηγούν και να δείχνουν τη θέση των δοντιών μέσα στη στοματική κοιλότητα.
  5. να αναφέρουν τις ουσίες που αποτελούν το εσωτερικό των δοντιών, να δείξουν το που ακριβώς βρίσκεται η καθεμία και να τις περιγράφουν.
  6. να είναι σε θέση να αναπτύξουν μια στοματική κοιλότητα και να εφαρμόσουν τον ορθό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών και τη σωστή χρήση του οδοντικού  νήματος.
  7. να κάνουν διάκριση μεταξύ της προληπτικής ή μη στοματικής υγιεινής.
  8. να συμμετέχουν σε ομαδικές εργασίες, να συζητά με τους συμμαθητές του και την εκπαιδευτικό, να είναι σε θέση να εκφράσουν τις απόψεις τους ή τις πιθανές απορίες τους, προκειμένου να αναλύσουν αυτά που άκουσαν.
  9. να αναπαραστούν τα όσα έμαθαν δίνοντας δικές τους ερμηνείες και ιδέες.
  10. να συνθέτουν, να αναπαραστήσουν και να εκφράζουν τις απόψεις τους γύρω από το θέμα της στοματικής υγείας αναλαμβάνοντας συγκεκριμένη στάση.
  11. να είναι σε θέση να επιλέξουν τη σωστή απάντηση σε μια σειρά ερωτήσεων.
  12. να αναστοχαστούν, να αναπτύξουν κριτική σκέψη και να επιλέξουν μέσα από ένα πλήθος πληροφοριών με σκοπό να αναπτύξουν στοιχεία αυτοαξιολόγησης.

β) Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία: Οι μαθητές/ τριες

  1. να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα τους και να εξοικειωθούν με τη διαχείριση πληροφοριών.
  2. να καλλιεργήσουν την αφηρημένη σκέψη τους.
  3. να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα και την αναπαραστατική τους σκέψη.
  4. να αναπτύξουν συνεργατική συμπεριφορά.
  5. να αποκτήσουν δεξιότητες μεταφοράς γνώσεων από ένα πλαίσιο σε ένα άλλο.

γ) Συναισθηματικοί Στόχοι: Οι μαθητές/ τριες

  1. να καλλιεργήσουν αισθήματα αγάπης και σεβασμού ο ένας για τον άλλο και για τον εαυτό τους.

δ) Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ: Οι μαθητές/ τριες

  1. να εξοικειωθούν με τη χρήση του Η/Υ και των εκπαιδευτικών λογισμικών που απαιτούνται.
  2. να αναπτύξουν ορθή χρήση του διαδικτύου για την αναζήτηση πληροφοριών.
  3. να εξοικειωθούν, μέσω αλληλεπίδρασης, με προγράμματα σχεδιασμού κι ανάπτυξης σχεδιασμού και να αναπτύξουν δραστηριότητες.

Απαιτούμενη υλοτεχνική υποδομή: Ηλεκτρονικοί υπολογιστές, βιντεοπροβολέας, σύνδεση με το διαδίκτυο, εκτυπωτής, εργαστήρι υπολογιστών.

Εκτίμηση των δυσκολιών των μαθητών: Πιθανόν να αντιμετωπίσουν δυσκολίες στο χειρισμό του λογισμικού παρουσιάσεων και στην ανάπτυξη αυτών.

Διδακτική - Παιδαγωγική προσέγγιση: Η εκπαιδευτική διαδικασία πραγματοποιείται μέσα από την διερευνητική - ανακαλυπτική μάθηση και τη βιωματική προσέγγιση. Η ανακαλυπτική μάθηση επάγεται στον εποικοδομισμό, όπου δίνει μεγάλη σημασία στις εσωτερικές, νοητικές διεργασίες του ατόμου. Η μάθηση δε μεταδίδεται, αλλά είναι μια διαδικασία προσωπικής κατασκευής της γνώσης, η οποία εδράζεται πάνω σε προγενέστερες γνώσεις. Συγκεκριμένα, είναι μία από τις βασικές εκπαιδευτικές στρατηγικές που προσδιορίζουν τα κύρια χαρακτηριστικά του εποικοδομισμού. Σύμφωνα με την ανακαλυπτική μάθηση του J. Bruner οι μαθητές/ τριες ανακαλύπτουν τη γνώση μέσα από ανακαλυπτικές θεωρίες. Ο εκπαιδευτικός έχει το ρόλο του εμψυχωτή, του διευκολυντή και του καθοδηγητή στη διαδικασία της ανακάλυψης.

Αξιολόγηση: Κυρίως έχει το ρόλο της αυτοαξιολόγησης και αυτοβελτίωσης των μαθητών/ τριών.

 

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.