Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Θέση στο Π.Σ.: Η δραστηριότητα αυτή προτείνεται για το μάθημα της ιστορίας-μθολογίας στη Γ΄ Δημοτικού ως ένα διαθεματικό σχέδιο έρευνας. Κατά συνέπεια, είναι επιθυμητό να υλοποιηθεί σε συνδυασμό και συνεργασία με άλλες γνωστικές περιοχές, όπως η Γλώσσα και το Περιβάλλον.
Τύπος Δραστηριότητας: Σχέδιο έρευνας
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 2-4 διδακτικές ώρες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Γνώσεις
Οι μαθητές:
* Να γνωρίσουν τα παιδιά τους θεούς του Ολύμπου αλλά και μύθους με τους οποίους οι αρχαίοι εξηγούσαν φαινόμενα της φύσης(Δήμητρα-Περσεφόνη, Ποσειδώνας-Διόνυσος κ.τ.λ.).
**Να επιλέξουν αντιπροσωπευτικές εικόνες με τους 12 Θεούς και τα αντίστοιχα αντικείμενα – σύμβολα αυτών
Δεξιότητες
* να αναπτύξουν δεξιότητες χρήσης και αξιοποίησης του Η/Υ
* Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας, καθώς εργάζονται με το συγκεκριμένο λογισμικό
Στάσεις
* να αναπτύξουν θετική διάθεση απέναντι στον Η/Υ ως περιβάλλον εργασίας και ως εργαλείο άντλησης πληροφοριών
*Να σεβαστούν το περιβάλλον(γη-θάλασσα-νερό) και τα ζώα
Απαιτούμενη υποδομή: Σχολικό εργαστήριο, σύνδεση στο Διαδίκτυο, , βίντεο
Εκτίμηση των δυσκολιών των μαθητών
Οι δυσκολίες που αναμένεται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές αφορούν
- στην αναζήτηση, αξιολόγηση και αξιοποίηση πληροφοριών από το Διαδίκτυο με στόχο την επίλυση προβλήματος.
- στη μικρή εμπειρία των μαθητών σχετικά με τη συνεργατική υλοποίηση δραστηριοτήτων με στόχο την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου, αυθεντικού έργου
- σε τεχνικές δυσκολίες χειρισμού λογισμικού παρουσιάσεων
- σε περιορισμένη συμμετοχή κάποιων μαθητών που, ενδεχόμενα, δεν διαθέτουν υπολογιστή και διασύνδεση με το Διαδίκτυο από το σπίτι.
Διδακτική - Παιδαγωγική προσέγγιση
Σημειώνεται ότι οι διδακτικοί στόχοι που αφορούν τις δεξιότητες και τις στάσεις, αναπτύσσονται καθ’ όλη τη διάρκεια της διδακτικής διαδικασίας μέσω συνεργατικών διαδικασιών και δραστηριοτήτων.
Ο ρόλος του δασκάλου είναι συμβουλευτικός και καθοδηγητικός. Εμψυχώνει, συμβουλεύει και καθοδηγεί τις ομάδες, προκειμένου να αξιολογήσουν τις πληροφορίες και να διατυπώσουν τις απαντήσεις τους.
Πριν ξεκινήσει η εργασία σε ομάδες θα γίνει κλήρωση, ώστε να μοιραστούν οι ομάδες τη μελέτη των 12 θεών. Κάθε ομάδα θα ασχοληθεί με 1 θεό και 1 θεά.
Αξιολόγηση επίτευξης των στόχων
Η αξιολόγηση περιλαμβάνει:
Α) την αξιολόγηση της ομάδας των μαθητών με βάση την παρουσίασή τους.
Β) την τελική αξιολόγηση στο τέλος της διδασκαλίας με το κατάλληλο φύλλο αξιολόγησης.
Θα μπορούσε να γίνει και σε συνδυασμό σύγχρονης - ασύγχρονης διδασκαλίας με ελάχιστες προσαρμογές.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |