Η Ευρωπαϊκή Ένωση

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Σελίδα Εκπαιδευτικού

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help

Τάξη: Γ΄γυμνασίου

Γνωστικό αντικείμενο: Κοινωνικές - Πολιτικές επιστήμες

Εκτιμώμενη διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Ενότητα: Η Ευρωπαϊκή Ένωση

Γενική περιγραφή σεναρίου: Η διδασκαλία του παρόντος σεναρίου γίνεται στα πλαίσια του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, θα ακολουθηθεί μια διδακτική προσέγγιση του όρου Ε.Ε.. Αν και ακολουθείται η δομή και όλο το προσφερόμενο υλικό μαθήματος του σχολικού βιβλίου, ωστόσο στο σενάριο προκρίνεται να διδαχθούν μαζί οι υπό-ενότητες «Ίδρυση και Εξέλιξη», «Βασικοί Θεσμοί», «Βασικές πολιτικές»,«Ευρωπαίος Πολίτης»της ενότητας «Ευρωπαϊκη Ένωση»  του 13ου κεφαλαίου.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών, μετά την ολοκλήρωση της παρούσας διδακτικής ενότητας, ο/η μαθητής/τριαπρέπει να είναι ικανός/ή να:

• κατανοήσει τα γεγονότα που συνέβαλαν στην ίδρυση της Ε.Ε.

• διακρίνουν τους βασικούς θεσμούς

• κατανοήσει τις βασικές πολιτικές της Ε.Ε.

• αντιληφθεί την ιδιότητα του Ευρωπαίου Πολίτη 

Εκτίμηση των γνωστικών (ή άλλων) δυσκολιών των μαθητών: Επιδιώκεται οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τον θεσμό της Ε.Ε., ένας οργανισμός με ανελλιπή παρουσία στην πορεία της Ευρωπαϊκής Κοινωνικής Πολιτικής. Η μέλετη αυτού του θέματος καθιστά αναγκαία την ανάλυση του φαινομένου.

Οργάνωση και βηματισμός των μαθησιακών δραστηριοτήτων:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ (Διάρκεια Δραστηριότητας: 20') Γνωριμία με τους μαθητές. Η εκπαιδευτικός θα έχει λίγα λεπτά να συστηθεί στους μαθητές. Θα αρχίσει τη συζήτηση για το θέμα της Ε.Ε. και θα μοιράσει τους μαθητές σε ομάδες για να ψάξουν πληροφορίες σχετικά με την Ε.Ε.

ΦΑΣΗ 1η: Επεξεργασία κειμένων (Διάρκεια Δραστηριότητας25’) Χωρίζουμε την τάξη σε 4 ομάδες και τους ζητάμε να επεξεργαστούν συγκεκριμένες υποενότητες του σχολικού βιβλίου με τη βοήθεια του διαδυκτίου. Τελικός σκοπός θα είναι η παρουσίαση των πληροφοριών σχετικά με το θέμα που έχει η κάθε ομάδα. Από το βιβλίο της Γ΄ Γυμνασίου

 Η 1η ομάδα θα αναζητήσει πληροφορίες για την ίδρυση και την εξέλιξη

Η 2η ομάδα τους βασικούς θεσμούς

Η 3η ομάδα τις βασικές πολιτικές

 Η 4η ομάδα τον Ευρωπαίο πολίτη

 Όλες οι ομάδες που θα  έχουν μερικά λεπτά συζήτησης έτσι ώστε να ενώσουν τις παρουσιάσεις τους.

Διάρκεια επεξεργασίας κειμένων : 15'

Διάρκεια Παρουσίασης: 10'

ΦΑΣΗ 2η: Επεξεργασία συνεντεύξεων (Διάρκεια Δραστηριότητας:25’)

Οι μαθητές θα χωριστούν σε 4 ομάδες και η κάθε ομάδα θα αναλάβει να παρουσιάσει αυτά που έχουν βρεί.Ο εκπαιδευτικός, θα ζητήσει από τους μαθητές, να χρησιμοποιήσουν την κριτική τους ικανότητα έτσι ώστε η παρουσίαση να γίνει με τρόπο απλό και λιτό.

Διάρκεια επεξεργασίας κειμένων: 15'

Διάρκεια Παρουσίασης:10'

ΦΑΣΗ 3η (Διάρκεια: 20' ) Ανακεφαλαίωση από την εκπαιδευτικό, όσων ειπώθηκαν από τους μαθητές παραπάνω, και συμπλήρωση των ασκήσεων απο το σχολικό βιβλίο.

 

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.