Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Τάξη: Β΄ Λυκείου
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Ενότητα Έκφρασης-΄Εκθεσης : Βιογραφία
Τύπος Δραστηριότητας: Συλλογή στοιχείων, έρευνα, συμπεράσματα, καταγραφή, σύνθεση, παρουσίαση
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 3 δίωρα Γλώσσας
Απαιτούμενη υποδομή: Σχολικό εργαστήριο, σύνδεση στο Διαδίκτυο
Διδακτική/Παιδαγωγική προσέγγιση:
-
Ομαδοσυνεργατική και διερευνητική μάθηση. Ανάπτυξη διαλόγου αποδοχής και συνεργασίας εντός των ομάδων.
-
Ενεργοποίηση των μαθητών, διερεύνηση.
-
Οι μαθητές δουλεύουν ομαδοσυνεργατικά (ομάδες 5 ατόμων). Οι ομάδες καλό είναι να αποτελούνται από μαθητές ανομοιογενείς στο επίπεδο γνώσεων και ικανοτήτων, ώστε να βοηθηθεί ο αδύνατος να γίνει καλύτερος κι ο άριστος να αποδεχτεί και τα παδιά που έχουν μείνει πιο πίσω
-
Ο ρόλος του καθηγητή είναι καθοδηγητικός/διευκολυντικός/ υποστηρικτικός. Στην περίπτωση που απαιτείται, εξομαλύνει τις δυσκολίες και ομαλοποιεί καταστάσεις, βοηθώντας τους μαθητές να "ξεκολλήσουν"
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτέλεσματα:
Στόχοι της δραστηριότητας είναι, ο μαθητής να είναι ικανός/η να:
1) Να εργαστεί με άλλους και να αναλάβει ευθύνη ως μέλος της ομάδας του
2) Να μάθει και να πραγματώσει τη διαδικασία της βιογραφίας
3) Να γίνει ικανός για ανεύρεση πληροφοριών , κριτική εξέταση και αξιοποίησή του
4) Να γνωρίσει το βίο και τα έργα σημαντικών ανθρώπων που σημάδεψαν την τοπική Ιστορία
5) Να ασκήσει κριτική -εκ των υστέρων- με σεβασμό και αγάπη στο πρόσωπο του βιογραφουμένου της ομάδας του.
6) Να έρθει σε επαφή και να γνωρίσει το περιβάλλον της ιστοεξερεύνησης
Επέκταση της ιδέας: Στην Τοπική Ιστορία Γ΄Γυμνασίου, Στα θρησκευτικά στους βίους, μπορούν να ασχοληθούν με τη βιογραφία των αγίων που έδωσαν το όνομά τους σε δρόμους, ή με τις αντίστοιχες ενορίες, (αρχιτεκτονική, ή κινήσεις νέων σε ενορίες κλπ)
*Φυσικά, μπορεί να επεκταθεί η προσπάθεια και για τους υπόλοιπους δρόμους της πόλης μας!
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.