Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Θέση στο πρόγραμμα σπουδών : Η δραστηριότητα αυτή προτείνεται να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Β Γυμνασίου, στα πλαίσια της 6ης ενότητας που αφορά τα ΜΜΕ και την πληροφόρηση.
Τύπος δραστηριότητας : έρευνα στον ιστό και σε βιβλία/ συνέντευξη και εκπόνηση ομαδικής εργασίας
Εκτιμώμενη διάρκεια : 4 διδακτικές ώρες
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα :
Οι βασικοί στόχοι και τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα της δραστηριότητας είναι κάθε μαθητής/τρια να είναι ικανός/ή :
- Να αντιληφθεί την άρρηκτη σχέση και τη διαρκή παρουσία στη ζωή και την καθημερινότητα.
- Να εντοπίζει την ιστορική εξέλιξη και τα θετικά και τα αρνητικά χαρακτηριστικά των διαφόρων μέσων.
-Να συνειδητοποιήσει ότι κάθε μέσο επιτελεί διαφορετικό σκοπό και κατέχει τη δική του θέση στη ζωή των ατόμων.
- Να αφυπνιστεί σε θέματα που αφορούν την επιρροή των μέσων πληροφόρησης στις καθημερινές αποφάσεις των ανθρώπων.
- Να επινοεί τρόπους για να επιτύχει τους στόχους του, αλλά και να δημιουργεί ο ίδιος διέξοδο και να προωθεί λύσεις σε ενδεχόμενες διαφωνίες.
- Να μάθει να αντλεί πληροφορίες, να τις συλλέγει, να τις ταξινομεί, να τις αξιολογεί, να ασκεί σε αυτές κριτική και να τις αξιοποιεί ανάλογα με τον στόχο του
- Να μάθει να διατυπώνει θέσεις και να τις υποστηρίζει. Παράλληλα να ασκείται στο να παίρνει μέρος σε συζήτηση πάνω σε ένα θέμα ειδικό
- Να καλλιεργήσει τη φαντασία του, τη δημιουργικότητά του και την κριτική του ικανότητα
- Να ενσωματώνει τη δική του δουλειά και της ομάδας του στο συνολικό αποτέλεσμα. Να μάθει, δηλαδή, να συν-δημιουργεί
- Να σέβεται τους κανόνες δεοντολογίας, αναφέροντας τις πηγές που χρησιμοποιεί και αποφεύγοντας την αυτούσια μεταφορά αποσπασμάτων στην εργασία του
- Να διαπλάθει ένα ισχυρό χαρακτήρα ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση και δοκιμάζοντας τα όρια του.
- Να συνεργάζεται μέσα σε κλίμα αλληλοβοήθειας και αλληλεγγύης και να ανταλλάσσει απόψεις με τους συμμαθητές του
Απαιτούμενη υποδομή : σχολικό εργαστήριο, υπολογιστές ,σύνδεση στο Διαδίκτυο, εκτυπωτή, υλικά κατασκευών (χαρτόνια, κόλλες, χρωματιστά χαρτιά, μαρκαδόρους,κ.α.)
Εκτίμηση των δυσκολιών των μαθητών :
Οι δυσκολίες που αναμένεται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές σχετίζονται με :
- την αναζήτηση, αξιολόγηση και αξιοποίηση πληροφοριών από το διαδίκτυο
-τις περιορισμένες γνώσεις και την μικρή εμπειρία τους γύρω από την κριτική αντιμετώπιση των ζητημάτων
-την πιθανή αδυναμία τους να συνεργαστούν σε ήρεμο κλίμα και να εντάξουν όλα τα μέλη διακρίνοντας τα δυνατά σημεία καθενός
- την περιορισμένη συμμετοχή κάποιων μαθητών που δε διαθέτουν υπολογιστή ή σύνδεση στο διαδίκτυο στο σπίτι τους
- την αδυναμία τους να διαχειριστούν και να οργανώσουν το χρόνο τους
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι υποστηρικτικός και καθοδηγητικός.
Αξιολόγηση :
Προτείνεται τόσο αυτοαξιολόγηση των μαθητών όσο και αξιολόγηση από τον εκπαιδευτικό (κατά τη διαδικασία ή μπορεί να αξιολογήσει την εργασία, όταν παραδοθεί, χρησιμοποιώντας σχετική ρουμπρίκα). Θα πρέπει να αφορά τόσο στη γνωστική δομή, όσο και στην τεχνική αρτιότητα των ψηφιακών δημιουργιών που έχουν δημιουργήσει οι μαθητές αξιοποιώντας συγκεκριμένες εφαρμογές.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |