Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Τάξη: A’ Γυμνασίου
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Η δραστηριότητα προτείνεται να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Πληροφορικής, στο πλαίσιο της ενότητας «Γνωρίζω το Διαδίκτυο και επικοινωνώ».
Τύπος Δραστηριότητας: Εφαρμογή γνώσεων, διερεύνηση, επίλυση προβλήματος
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 2-4 διδακτικές ώρες
Διδακτική προσέγγιση - Παιδαγωγική προσέγγιση:
-
Δεν αποτελεί στόχο της δραστηριότητας η εξάντληση, ούτε η στείρα παράθεση, ορολογίας σχετικά με το αντικείμενο. Γενικός παιδαγωγικός στόχος είναι η υποστήριξη ομαδοσυνεργατικής και διερευνητικής μάθησης. Επίσης, ζητούμενο είναι η ανάπτυξη διαλόγου και επικοινωνίας εντός των ομάδων.
-
Ζητούμενο είναι η ενεργοποίηση των μαθητών και η διερεύνηση.
-
Οι μαθητές δουλεύουν ομαδοσυνεργατικά (ομάδες 2-3 ατόμων). Οι ομάδες καλό είναι να αποτελούνται από μαθητές ανομοιογενείς ως προς τις επιδόσεις ή το φύλο, ώστε να επιτευχθεί το μέγιστο αποτέλεσμα σε επίπεδο αλληλεπίδρασης και συνεργασίας.
-
Ο διδάσκων έχει καθοδηγητικό υποστηρικτικό ρόλο. Στην περίπτωση που απαιτείται, τα βίντεο προβάλλονται σε όλη την τάξη και ο εκπαιδευτικός βοηθά με την μετάφραση.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Στόχοι της δραστηριότητας είναι, ο μαθητής να είναι ικανός/η να:
-
να αξιολογεί την ασφάλεια αρχείων που διαχειρίζεται
-
να είναι ενήμερο για τις μορφές κακόβουλου λογισμικού
-
να εφαρμόζει τεχνικές και κανόνες ασφάλειας και προστασίας από κακόβουλο λογισμικό
-
να περιγράφει τι είναι ιός υπολογιστή και τα μέτρα προστασίας υπολογιστικών συστημάτων
-
να διακρίνει ιούς υπολογιστών ή κακόβουλο λογισμικό. Να κατανοεί τη σημασία της επαγρύπνησης στην ανίχνευση, πρόληψη και επιδιόρθωση
-
να διεξάγει έρευνα με στόχο την απάντηση ερευνητικών ερωτήσεων και να αποτιμά πληροφορίες και ιδέες
-
να αξιολογεί την ακρίβεια της πληροφορίας και την αξιοπιστία της πηγής της
-
να δημιουργεί παρουσιάσεις για την οπτικοποίηση πληροφοριών.
Αξιολόγηση: Πέρα από την αυτό-αξιολόγηση των μαθητών, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιολογήσει το παραδοτέο και ο ίδιος χρησιμοποιώντας τη ρουμπρίκα, της σχετικής ενότητας.
Πρόσθετες πηγές:
-
http://www.actlab.utexas.edu/~aviva/compsec/virus/whatis.html
-
Δικτυακά παιχνίδια, http://www.netsmartzkids.org/AdventureGames/DontOpenThatFile και http://www.onguardonline.gov/games/mission-laptop-security-quiz.aspx
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |