Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Βαθμίδα: Δευτεροβάθμια
Σχολική μονάδα: Γυμνάσιο
Μάθημα: Πληροφορική
Τοποθεσία: Εργαστήριο Πληροφορικής της Σχολικής Μονάδας
Τάξη: Α' Γυμνασίου (Ομάδα β')
Ομάδες Εργασίας: 4 των δύο ατόμων
Διδακτικές Ώρες: 6
Αναφορά: Σχολικό Βιβλίο Μαθητή
Ενότητα 1η - Κεφάλαιο 2 - Το υλικό του υπολογιστή
Οι μαθητές ολοκλήρωσαν την διαδικασία αναζήτησης και δημιουργίας παρουσίασης με την μορφή κειμένου (Επεξεργαστής Κειμένου) των παρακάτω αντικειμένων:
Τα είδη των υπολογιστών
Τις μονάδες εισόδου και εξόδου
Τ' αποθηκευτικά μέσα
Τις περιφερειακές συσκευές
Με την συγκεκριμένη εργασία, εκπληρώθηκαν οι παρακάτω θεωρητικοί στόχοι:
- Αναγνώριση της Κεντρικής Μονάδας Επεξεργασίας (Εξωτερικά - Εσωτερικά)
- Αναγνώριση των κυριότερων περιφερειακών συσκευών που επικοινωνούν με την Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας
- Αναγνώριση συσκευών εισόδου
- Αναγνώριση συσκευών εξόδου
- Αναγνώριση και απαρίθμηση των κυριότερων αποθηκευτικών μέσων
- Αναγνώριση και απαρίθμηση των κυριότερων ειδών υπολογιστικών συστημάτων
Επίσης εκπληρώθηκαν οι παρακάτω πρακτικοί στόχοι:
- Αναζήτηση εικόνων απο τον χώρο του διαδικτύου
- Δημιουργία φακέλων για αποθήκευση διάφορων πληροφοριών
- Αποθήκευση εικόνων
- Πληκτρολόγηση κειμένου
- Μορφοποίηση κειμένου
- Ενσωμάτωση εικόνων στο κείμενο
- Αποθήκευση κειμένου
- Παρουσίαση εργασίας
Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε στο εργαστήριο Πληροφορικής συγκεκριμένες ώρες του μαθήματος Πληροφορικής ενός τμήματος της Α' Τάξης.
Οι μαθητές διαχωρίστηκαν σε μικρές ομάδες εργασίας, όπως αναφέρεται και παραπάνω.
Στους μαθητές δόθηκαν μικρά σενάρια εργασιών με την διαδικασία που πρόκειται ν' ακολουθήσουν.
Υπήρχε άψογη συνεργασία των μαθητών μεταξύ τους για την κατασκευή της εργασίας τους, με αποτέλεσμα δεν εμφανίστηκαν ιδιαίτερες δυσκολίες στην κατασκευή και την ολοκλήρωση της σχολικής μας εργασίας.
Στην πράξη, διαπίστωσα ότι μέσα απο την συγκεκριμένη διαδικασία οι μαθητές:
- Έλαβαν τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις πιο ευχάριστα για τ' αντικείμενα της ενότητας του σχολικού τους βιβλίου σχετικά με το υλικό του υπολογιστή.
- Έλαβαν τις πρακτικές γνώσεις για την όλη λειτουργία του επεξεργαστή κειμένου.
Ανεπιφύλακτα, με την σειρά μου θα πρότεινα στους συναδέλφους Πληροφορικούς του Γυμνασίου (Πιλοτικού ή μη) να πειραματιστούν μαζί με τα παιδιά, να κατασκευάσουν μια μορφή ιστοεξερεύνησης πάνω σ'ένα αντικείμενο του μαθήματος της Πληροφορικής (με βάση πάντα το Σχολικό Βιβλίο του Μαθητή), έτσι ώστε να δώσουν στους μαθητές τους την δυνατότητα της δημιουργίας - κατασκευής την οποιαδήποτε χρονική στιγμή αλλα και στο μέλλον για την δημιουργία ολοκληρωμένων εργασιών, και ταυτόχρονα την αξιολόγηση της όλης διαδικασίας.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |