Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
ΣΕΛΙΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΓΕΝΙΚΑ
Αυτή η Ιστοεξερεύνηση σχεδιάστηκε με διαθεματική προσέγγιση για παιδιά Ε΄-ΣΤ΄Δημοτικού προκειμένου να αναπτύξουν δημιουργική σκέψη και να μάθουν να δουλεύουν με διερευνητικό τρόπο. Αυτός είναι και ο δρόμος που θα τα βοηθήσει να δημιουργήσουν δεσμούς μεταξύ των διαφόρων επιστημονικών τομέων γνώσης, όπως στο συγκεκριμένο έργο μεταξύ της γεωγραφίας, των φυσικών επιστημών ,της γλώσσας , της πληροφορικής και να είναι σε θέση να αναγνωρίσουν και να εφαρμόσουν αυτές τις γνώσεις στην καθημερινή τους ζωή.
Επιπλέον στόχος της δράσης είναι η προώθηση της συνεργατικής μάθησης όπου η ομάδα συνεισφέρει στην γνώση, ενισχύει τον αδύναμο σε γνώσεις μαθητή, επιβραβεύει τη φαντασία, αξιοποιεί τις δεξιότητες του κάθε ατόμου ξεχωριστά και δημιουργεί κίνητρα μάθησης και συναισθηματικούς δεσμούς στο σχολείο. Η συνεργατική διαδικασία είναι ο προθάλαμος για τον μαθητή να μάθει να συνεργάζεται εποικοδομητικά στα επόμενα στάδια των σπουδών του αλλά και των επαγγελματικών του αναζητήσεων αργότερα ως ενήλικας.
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ
Προαπαιτούμενες Γνώσεις
Για την εφαρμογή της Ιστοεξερεύνησης, οι μαθητές πρέπει εκ των προτέρων να γνωρίζουν:
1) πώς να πλοηγούνται στο Διαδίκτυο, μελετώντας και αναζητώντας πληροφορίες,
2) βασικές λειτουργίες του λογισμικού παρουσιάσεων MS Powerpoint,
3) χρήση προγράμματος ζωγραφικής TuxPaint , και
4) πώς να τροποποιούν εννοιολογικούς χάρτες με το λογισμικό Kidspiration.
Διδακτικοί-Παιδαγωγικοί Στόχοι
Μετά το πέρας της Ιστοεξερεύνησης οι μαθητές προβλέπεται να είναι ικανοί:
1) να γνωρίζουν τη ζωή και τα χαρακτηριστικά των πιγκουίνων καθώς και των ανάλογων οικοσυστημάτων
2) να διερευνήσουν και να ιεραρχήσουν τους λόγους που τα πουλιά κινδυνεύουν να εξαφανιστούν
3) να συνεργαστούν για να διοργανώσουν δράσεις για την προστασία των πιγκουίνων αλλά και πουλιών της περιοχής τους
Δεξιότητες
Κατά τη διαδικτυακή αποστολή τους οι μαθητές αναπτύσσουν τις εξής δεξιότητες:
1) γνωστικές δεξιότητες γύρω από τους προαναφερθέντες διδακτικούς στόχους,
2) κοινωνικές δεξιότητες μέσω της συνεργασίας τους,
3) δεξιότητες χρήσης εκπαιδευτικών λογισμικών,
4) συναισθηματικές δεξιότητες σχετικά με θέματα απειλής ή εξαφάνισης, και
5) μεταγνωστικές δεξιότητες μέσω της υιοθέτησης ορθών τρόπων συμπεριφοράς κατά τη περιβαλλοντική τους περιπλάνηση.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |