Περπατώ περπατώ μες το δάσος

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Δραστηριότητα

1η Δραστηριότητα:

Παρατήρηση εικόνων από διάφορα δάση είτε χιονισμένα είτε καταπράσινα, και τους ζητάμε να μας περιγράψουν τι βλέπουν. Ακολουθεί καταιγισμός ιδεών. Παρουσιάζουμε κάποια βιβλία στα παιδιά με πληροφορίες για δέντρα και τους δίνουμε τη δυνατότητα να τα ξεφυλίσσουν και να τα περιεργαστούν.

2η Δραστηριότητα:

Παρακολούθηση βίντεο για τα δέντρα και έπειτα συζήτηση σχετικά με τα μέρη από τα οποία αποτελείται, πώς μπορούμε να τα μετρήσουμε και να υπολογίσουμε την ηλικία τους. Στη συνέχεια, πηγαίνουμε στην αυλή του σχολείου να κάνουμε και να καταγράψουμε τις δικές μας μετρήσεις. Ακολουθεί εικαστικό με δέντρο των 4 εποχών βασιζόμενοι σε όσα παρακολούθησαν στο βίντεο και την εμπειρία τους.

3η Δραστηριότητα:

Ανάγνωση παραμυθιού “Στο Δάσος” της Σ.Ζαραμπούκα, εκδ. Πατάκης, 2016. Συζήτηση σχετικά με τα ζώα που ζουν στο δάσος. Παρακολούθηση σχετικού βίντεο με τους ήχους των ζώων και μίμηση από την πλευρά των παιδιών. Εικαστικό με τα ζώα του δάσους και τυπώματα.

4η Δραστηριότητα:

Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού με τα χνάρια των ζώων. Έπειτα, κάθε παιδί κρατάει τα χνάρια ενός ζώου του δάσους, μαντεύει αρχικά ποιο μπορεί να είναι και έπειτα το εντοπίζει από τον πίνακα αναφοράς.

5η Δραστηριότητα:

Συζήτηση για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα ζώα του δάσους και γενικότερα το ίδιο το δάσος. Ψάχνουμε πληροφορίες στο internet για τις οργανώσεις που προστατεύουν τα δάση και τα ζώα. Έπειτα, συζητάμε στην ολομέλεια τα δικά μας συνθήματα για την προστασία των δασών και δημιουργούμε σε μικρές ομάδες τα δικά μας πλακάτ.

6η Δραστηριότητα:

Επίσκεψη στο δάσος. Τα παιδιά έχουν χωριστεί σε 2 ομάδες και κάθε ομάδα έχει μαζί της ένα χαρτί όπου σημειώνει τι έχουν εντοπίσει στο δάσος αλλά και μια τσάντα όπου βάζουν οτιδήποτε τους κάνει εντύπωση. Επιστρέφοντας στο σχολείο, συζητάμε για όσα είδαμε και παρατηρούμε όλα όσα συγκεντρώσαμε. Παίζουμε με τις κουκουνάρες τοποθετώντας τες από τη μικρότερη στη μεγαλύτερη και αντιστρόφως, καθώς και με τα ξυλάκια σειροθετώντας τα από το μακρύτερο στο κοντότερο και αντιστρόφως.