Δραστηριότητα
Στόχος της δραστηριότητας είναι η παρουσίαση της επιχειρηματικής σας ιδέας. Μπορείτε να την παρουσιάσετε μέσω "power point" ή βίντεο.
Διαβάστε τις οδηγίες προσεκτικά. Για να πάρετε τη σωστή απόφαση πρέπει να απαντήσετε σε όλες τις ερωτήσεις που σας δίνονται.Οι ιστότόποι που υπάρχουν στη σελίδα ΠΗΓΕΣ - ΜΕΣΑ θα σας βοηθήσουν στην έρευνά σας.
Ξεκινώντας μια επιχείρηση
Η όλη προσπάθεια έναρξης μιας επιχείρησης ξεκινάει από την λεγόμενη επιχειρηματική ιδέα, την ιδέα δηλαδή στην οποία θα στηριχθεί όλος ο σχεδιασμός και η μορφή της νέας επιχείρησης. Αυτή η ιδέα πρέπει να είναι συγκεκριμένη και υλοποιήσιμη. Η περιγραφή της επιχειρηματικής ιδέας ακολουθεί εκ παραλλήλου και υποβοηθά την διαδικασία αυτογνωσίας. Είναι άλλωστε λογικό ότι η αρχική, ακατέργαστη επιχειρηματική ιδέα ως κινητήρια δύναμη και άξονας της έμπνευσης του νέου επιχειρηματία είναι και κατεξοχήν προϊόν της δικής του φαντασίας, φιλοδοξίας και προσωπικότητας.
Βασικές πηγές ιδεών για έναρξη επιχείρησης:
προηγούμενη εμπειρία στον εργασιακό χώρο
ρωτώντας και συζητώντας με άλλους ανθρώπους
διαβάζοντας σχετικά περιοδικά ή εφημερίδες
καταιγισμός ιδεών (Brainstorming)
χόμπι
τυχαία γεγονότα
Κάνοντας τις σωστές ερωτήσεις:
η επιχειρηματική μου ιδέα ικανοποιεί τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών;
εφόσον υπάρχει ζήτηση για την κάλυψη αυτής της ανάγκης, είναι αρκετή για να υποστηρίξει την επιχείρηση μου;
μπορεί η επιχειρηματική μου ιδέα να μετατραπεί σε μια επικερδή επιχείρηση;
συγκεντρώνω τα απαραίτητα προσόντα για να εκμεταλλευτώ την ευκαιρία αυτή;
γιατί κάποιος άλλος δεν το έχει κάνει πριν από εμένα;
αν κάποιοι το έχουν επιχειρήσει, τι αποτέλεσμα είχαν;
μπορώ να παρουσιάσω ότι πραγματικά υπάρχει ανάγκη για την ίδρυση της επιχείρησης;
χρειάζεται αυτή η επιχείρηση εδώ;
χρειάζεται αυτή η επιχείρηση τώρα;
Στόχος της περιγραφής μιας Επιχειρηματική Ιδέας είναι να δώσει το έναυσμα για την διερεύνηση της δυνατότητας έναρξης μιας νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας, είτε μέσα από νέα επιχείρηση ή σαν επέκταση /ανάπτυξη υφιστάμενης επιχείρησης.
Ασφαλής τρόπος αναζήτησης επιχειρηματικών προτάσεων
Συνδυασμός:
1. Ανάγκες του καταναλωτή
Τι αγοράζουν οι άνθρωποι ή οι επιχειρήσεις;
Τι θέλουν έχουν ανάγκη και δεν μπορούν να το βρουν;
Τι αγοράζουν, πότε και πώς;
Γιατί αγοράζουν;
Τι αγοράζουν πιο πολύ;
Τι άλλο θα ήθελαν και δεν το έχουν;
2. Τρόποι βελτίωσης των ήδη προσφερόμενων προϊόντων
Κάνοντάς τα μεγαλύτερα ή μικρότερα;
Αλλάζοντας το χρώμα τους, το υλικό ή το σχήμα τους;
Βελτιώνοντας την ποσότητα ή την ποιότητά τους;
Αλλάζοντας τον τρόπο παράδοσής τους;