Δραστηριότητα
Η δραστηριότητα έχει ως σκοπό τα παιδιά να δουλέψουν σε μικρές ομάδες, να αναζητήσουν υλικό στον παγκόσμιο ιστό, να επιλέξουν το περιεχόμενο και τον τρόπο παρουσίασης της έρευνάς τους. Επειδή πρόκειται για παιδιά νηπιαγωγείου είναι απαραίτητη η βοήθεια της εκπαιδευτικού και των γονέων.
Ως αφόρμηση διαβάζουμε με τα παιδιά το γράμμα της Όλγας της ξεναγού στην ολομέλεια. Τα παιδιά αποφασίζουν πως θέλουν να βοηθήσουν την Όλγα. Πρώτα όμως πρέπει να διερευνήσουμε την νέα έννοια Μνημεία. Τι είναι τα μνημεία; Οι απαντήσεις των παιδιών καταγράφονται σε ένα ελεύθερο συνεργατικό λογισμικό χαρτογράφησης εννοιών (coggle.it)
Στη συνέχεια, με τη βοήθεια μιας μηχανής αναζήτησης με τον όρο-κλειδί ΜΝΗΜΕΙΑ εξερευνούμε διάφορες ιστοσελίδες. Ενδεικτικά αναφέρω τις παρακάτω:
- Ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια, https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%BF
- Τα 18 ελληνικά μνημεία που πρέπει να επισκεφτείς, https://www.madeingreece.news/taksidi/aksiotheata/unesco-ta-18-ellinika-mnimeia-pou-prepei-oposdipote-na-deis
- Unesco, Παγκόσμια κληρονομιά, https://whc.unesco.org/en/list/
Αφού αντιληφθούν τι είναι ένα μνημείο, τα παιδιά επιλέγουν το ελληνικό μνημείο με το οποίο θέλουν να ασχοληθούν και σχηματίζονται ομάδες με κριτήριο το κοινό ενδιαφέρον.
Κάθε ομάδα πρέπει να πραγματοποιήσει έρευνα σχετικά με το μνημείο της, να αναζητήσει πληροφορίες, να αναλύσει το σχετικό υλικό και να παρουσιάσει τη δουλειά της στις υπόλοιπες με τη βοήθεια λογισμικού παρουσιάσεων. Οι ομάδες που πιθανόν θα σχηματιστούν είναι οι εξής:
Η ομάδα της Αρχαίας Ολυμπίας
Η ομάδα του Λευκού Πύργου
Η ομάδα του Μαντείου των Δελφών
Η ομάδα του αρχαιολογικού χώρου της Βεργίνας