Μια ωραία πεταλούδα!

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Δραστηριότητα

Τα παιδιά χωρίζονται σε 3 ομάδες.

Α΄Φάση (20΄λεπτά)

Η α΄ομάδα παρακολουθεί τη μεταμόρφωση της κάμπιας σε πεταλούδα στα βίντεο που θα βρει στους  παρακάτω συνδέσμους:

 

 

 

Η β΄ομάδα αναζητεί πληροφορίες στο slideplayer   "Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας"

και η γ΄ομάδα στις εικόνες:

 

 

 

 

 

Η κάθε ομάδα συζητά τα αποτελέσματα των αναζητήσεών τους. Κάθε παιδί εκφράζει τις απόψεις του στα άλλα μέλη της ομάδας του και όλοι μαζί αποφασίζουν τι θα κρατησουν από όλα όσα κατέγραψαν και ανακάλυψαν για να τα παρουσιάσουν στην παρεούλα, σε όλα τα παιδιά.

 

Β΄Φάση (15΄λεπτά)

Συγκεντρωνόμαστε όλοι μαζί στην παρεούλα και η κάθε ομάδα παρουσιάζει τα αποτελέσματα των αναζητήσεών της.
Συζητάμε και αποφασίζουμε με ποιο τρόπο θα εκφράσουμε δημιουργικά όσα μάθαμε.


Κάθε παιδί, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του, αποφασίζει τι θέλει να αναλάβει: ζωγραφική, πλαστική ή δημιουργία διαδραστικών παιχνιδιών.

 

Γ΄Φάση (Οι δραστηριότητες πραγματοποιούνται σε δύο ημέρες)

Τα παιδιά εκφράζονται με ζωγραφική, με πλαστελινη και με δημιουργία διαδραστικών παιχνιδιών

 

(10΄λεπτά)

Τα παιδιά συζητούν και αποφασίζουν ποια δραστηριότητα θα αναλάβει το καθένα ως μέλος της ομάδας του.

(30΄λεπτά)

Τα παιδιά ατομικά, ξεκινούν να πραγματοποιούν τη δραστηριότητα που έχουν αναλάβει και  ανάλογα με την ομάδα στην οποία ανήκουν, ζωγραφίζουν τις φάσεις της ζωής της πεταλούδας (α΄ομάδα), τις δημιουργούν με πλαστελίνη (β΄ομάδα) και δημιουργούν διαδραστικά παιχνίδια αξιοποιώντας τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει (γ΄ομάδα).

(30΄λεπτά)

Τα παιδιά επιστρέφουν στις ομάδες τους, παρουσιάζουν τις ατομικές δημιουργίες τους και προσπαθούν να τις συνθέσουν:  α΄ομάδα: ζωγραφιές με κείμενα και φωτογράφισή τους 
β΄ομάδα: δημιουργίες με πλαστελίνη, κατασκευή σκηνικών και βιντεοσκόπησή τους
γ΄ομάδα: υλικό, εικόνες και λέξεις για τη δημιουργία διαδραστικών παιχνιδιών

 

(30΄λεπτά)

Τα μέλη της κάθε ομάδας και με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού χρησιμοποιούν εργαλεία web 2.0 :
α΄ομάδα: Για δημιουργία βιβλίου με   StoryJumber
β΄ομάδα: Για δημιουγία animation με  shotcut
γ΄ομάδα: Για δημιουργία διαδραστικών παιχνιδιών κουίζ, σταυρόλεξων και ερωτήσεων με 1. Quizlet 2. crosswordlabs 3. wordwall

Quizlet

wordwall

crosswordlabs

 

Linked resources

 StoryJumber

 shotcut

 Quizlet

 wordwall

 crosswordlabs

 

Δ΄Φάση (25΄λεπτά)

Παρουσίαση των δημιουργιών των παιδιών

Τα παιδιά παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους στους συμμαθητές τους. Επίσης, μπορούν να παρουσιάσουν τα έργα τους στους γονείς τους ή στους μαθητές του συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου.

Τα  διαδραστικά παιχνίδια που δημιούργησαν τα παιδιά μπορούν να λειτουργήσουν και ως μέσο αυτοαξιολόγησής τους.

 

Ε΄Φάση (15΄λεπτά)

Μετά την παρουσίαση των δημιουργιών τους συγκεντρωνόμαστε στην παρεούλα και τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να πουν τις εντυπώσεις τους από αυτές τις δραστηριότητες: ποιες δυσκολίες αντιμετώπισαν, τι τους άρεσε, με ποιον άλλο τρόπο θα μπορούσαν να εκφραστούν, να προτείνουν αντίστοιχες δραστηριότητες για άλλες διδακτικές ενότητες.