Η εξέλιξη των μέσων επικοινωνίας - Ηλεκτρονική επικοινωνία (Α Λυκείου)

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Δραστηριότητα

Στα πλαίσια της δραστηριότητας, θα πρέπει να παραθέσετε την άποψή σας σχετικά με τα παρακάτω θέματα :
 
 

     Το σήμα της τηλεόρασης, τα τελευταία χρόνια, έγινε ψηφιακό. Γιατί;

     Είναι το ψηφιακό σήμα καλύτερο από το αναλογικό και με ποιόν τρόπο;

 

 

       Τα τελευταία χρόνια ο τρόπος πρόσβασης στο Διαδίκτυο έγινε ασύρματος. Είναι καλύτερη λύση ;

       Τελικά θα πρέπει να επικρατήσει η ασύρματη επικοινωνία ;

 
 
Πρώτα, όμως,  πρέπει να "γνωρίσετε" βασικές έννοιες σχετικές με την ηλεκτρονική επικοινωνία. Θα χρησιμοποιηθούν παρουσίαση powerpoint, online animations και συζήτηση στην ολομέλεια.
 
Στη συνέχεια θα χωριστείτε σε ομάδες των 4 ατόμων. Κάθε ομάδα θα διερευνήσει τις πηγές που δίνονται (αλλά και άλλο κατάλληλο υλικό στον Παγκόσμιο Ιστό,) και θα συμπληρώσει το φύλλο εργασίας που υπάρχει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος.Τα συμπεράσματα της κάθε ομάδας θα παρουσιαστούν και συζητηθούν στην ολομέλεια.
 
 
Βασικοί στόχοι είναι, να:
  • κατανοήσεις τις σύγχρονες μορφές επικοινωνίας
  • περιγράφεις και συγκρίνεις τα αναλογικά και ψηφιακά σήματα
  • αναγνωρίσεις τη χρησιμότητα του modem στις επικοινωνίες
  • διερευνήσεις και αξιολογήσεις την επικοινωνία με ενσύρματα και ασύρματα μέσα
  • αναγνωρίζεις την κατεύθυνση μετάδοσης των σημάτων
  • διακρίνεις τη ανάγκη ύπαρξης πρωτοκόλλων επικοινωνίας

 

Μέσω της συνθετικής εργασίας, ενταγμένος σε ομάδα, οι στόχοι είναι να :

  • διερευνάς και αναλύεις τη γνώση
  • καταμερίζεις και οργανώνεις το χρόνο σου
  • μπορείς να συνεργάζεσαι δημιουργικά και με συνέπεια
  • μπορείς να διατυπώνεις και παρουσιάζεις την άποψή σου και να επιχειρηματολογείς υπέρ αυτής

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα καλύψει τέσσερεις (4) διδακτικές ώρες.

Η πρώτη (1) διδακτική ώρα αφορά την ενότητα  "Ο κόσμος της πληροφορικής"  , "Επικοινωνίες και Δίκτυα" Κεφ. 12  και συγκεκριμένα "Η εξέλιξη των μέσων επικοινωνίας" (Κεφ 12.1) και "Ηλεκτρονική επικοινωνία" (Κεφ 12.2)

Η επόμενες δύο (2) διδακτικές ώρες αφορούν την ενότητα  "Διερευνώ - Δημιουργώ - Ανακαλύπτω"  , και στοχεύει, μέσω ιστοεξερεύνησης, να επεκτείνουν οι μαθητές, τις γνώσεις που απέκτησαν, και  τελικά να αποκτήσουν, μέσω ομαδοσυνεργατικής μάθησης, κριτική ικανότητα.

Κατά τη διάρκεια της τέταρτης (1) διδακτικής ώρας, κάθε ομάδα θα παρουσιάσει, μέσω PowerPoint, τα συμπεράσματά της στην ολομέλεια.