Δραστηριότητα
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
1. Αναζητούμε πληροφορίες σε προτεινόμενους ιστότοπους και προσεγγίζουμε τα θέματα της ασφάλειας και των κινδύνων στο διαδίκτυο.
2. Παίζουμε το διαδικτυακό παιχνίδι Ιντερλαντ και τρέχουμε τις προτεινόμενες εφαρμογές.
3. Βλέπουμε τα προτεινόμενα βίντεο, διαβάζουμε τα προτεινόμενα φυλλάδια και παίζουμε με τα προτεινόμενα quiz.
4. Αναζητούμε και άλλα βίντεο και ενημερωτικά φυλλάδια μέσα από τους προτεινόμενους ιστότοπους σχετικά με θέματα της ασφάλειας και των κινδύνων στο διαδίκτυο.
5. Εστιάζουμε κυρίως στους κινδύνους:
- Ηλεκτρονική αποπλάνηση χρηστών (Online grooming)
- Ανεπιθύμητα μηνύματα που αποστέλλονται σε χρήστες (Spam messages)
- Παραβίαση της ιδιωτικότητας των χρηστών (Internet privacy)
- Παραπληροφόρηση που διαχέεται στο Διαδίκτυο (Misinformation).
- Υποκλοπή προσωπικών δεδομένων των χρηστών μέσω (Phishing, Pharming)
- Βίαια παιχνίδια (Violent games)
- Διαδικτυακός εθισμός ή εξάρτηση των χρηστών (Internet addiction)
- Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber bullying)
- Ηλεκτρονικός τζόγος (Online gambling)
- Παιδική πορνογραφία (Child pornography)
- Ακατάλληλο – προσβλητικό περιεχόμενο ιστοτόπων (Offensive content)
6. Συμπληρώνουμε τα φύλλα εργασίας.
7. Δημιουργούμε μία αφίσα (ένα πόστερ).
8. Συζητάμε τα αποτελέσματα.
Οι επιδιωκόμενοι διδακτικοί στόχοι είναι:
Γνωστικοί
- να αναγνωρίζουμε τους κινδύνους και τις ανάρμοστες συμπεριφορές που κρύβονται στο διαδίκτυο.
- να κατονομάζουμε τους κινδύνους και τις ανάρμοστες συμπεριφορές που κρύβονται στο διαδίκτυο.
- να πλοηγούμαστε με ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Κοινωνικοί-επικοινωνιακοί
- να αναπτύσσουμε πνεύμα συνεργασίας, αλληλοβοήθειας, ομαδικότητας.
- να υιοθετούμε τους κανόνες και τις καλές πρακτικές για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου.
Μεταγνωστικοί
- να συγκρίνουμε διάφορες συμπεριφορές και να αποτιμούμε κατά πόσο είναι σύμφωνες με τις καλές πρακτικές για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου.