Η επιλογή……είναι δική σου!

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Δραστηριότητα

Χρονική Διάρκεια: 3 διδακτικές ώρες

Χώρος διεξαγωγής: Εργαστήριο Πληροφορικής.

1η διδακτική ώρα: Εργαστήριο πληροφορικής

Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει συνοπτικά στους μαθητές το περιεχόμενο του διδακτικού αντικειμένου με το οποίο θα ασχοληθούν, το χρονοδιάγραμμα και τη μέθοδο υλοποίησης του. Τονίζει στους μαθητές ότι ο καθένας πρέπει να συζητά διατυπώνοντας επιχειρήματα και να σέβεται τις απόψεις των άλλων. Οι μαθητές χωρίζονται σε τρείς ομάδες των έξι ατόμων και (ανά τρείς) κάθονται σε ένα υπολογιστή και μοιράζονται τις ευθύνες αναζήτησης. Η κάθε ομάδα δημιουργεί ένα φάκελο στην επιφάνεια εργασίας, που τον ονομάζει «Ομάδα 1_Διατροφή και Άσκηση», «Ομάδα 2_ Διατροφή και Άσκηση» και «Ομάδα 3_ Διατροφή και Άσκηση», όπου θα αποθηκεύσει το υλικό που θα δημιουργήσει στη συνέχεια. Σε κάθε ομάδα μοιράζεται το ίδιο φύλλο εργασίας. Οι μαθητές ακολουθούν τις οδηγίες των φύλλων εργασίας και ασχολούνται με τις δραστηριότητες που υπάρχουν σε αυτά. Τα μέλη των ομάδων οργανώνουν και συνθέτουν τις πληροφορίες συνεργατικά για τη δημιουργία του ψηφιακού υλικού. Θα επισκεφτούν το σύνδεσμο http://eyzhn.edu.gr/the-importance-of-exercisefor-the-child/ και θα παρακολουθήσουν εκπαιδευτικό βίντεο στο σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=DYs8x0cG_lM με τα οφέλη της άσκησης. Κατόπιν θα δημιουργήσουν μια παρουσίαση σε pοwerpoint με τα οφέλη της άσκησης και θα κατασκευάσουν έναν εννοιολογικό χάρτη στην εφαρμογή CmapTools, τα οποία θα αναρτήσουν στο ιστολόγιο της τάξης τους. Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου φύλλου εργασίας ακολουθεί η παρουσίαση των εργασιών τους στην ολομέλεια της τάξης και συζήτηση.

2η διδακτική ώρα: Εργαστήριο πληροφορικής

Οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες όπως και την προηγούμενη διδακτική ώρα. Καλούνται να αντλήσουν πληροφορίες για τα θρεπτικά συστατικά των τροφίμων στο σύνδεσμο http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/4866. Στη συνέχεια θα παρακολουθήσουν εκπαιδευτικό βίντεο στο σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=1nJxfzj5qDA για την ισορροπημένη διατροφή. Κατόπιν θα δημιουργήσουν μια παρουσίαση σε pοwerpoint με τα χαρακτηριστικά της ισορροπημένης διατροφής και τα βασικά θρεπτικά συστατικά των τροφίμων. Στη συνέχεια θα κατασκευάσουν ένα σταυρόλεξο στο διαδικτυακό εργαλείο crossword labs και θα αποθηκεύουν τον υπερσύνδεσμο του σταυρολέξου στον κοινόχρηστο φάκελο του εργαστηρίου για να είναι δυνατή η πρόσβαση των άλλων ομάδων σε αυτό. Με την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων, η κάθε ομάδα θα συμπληρώσει τα σταυρόλεξα των άλλων ομάδων, και θα παρουσιάσουν τις τελικές εργασίες στην ολομέλεια της τάξης.

3η διδακτική ώρα: Εργαστήριο πληροφορικής

Οι μαθητές θα δουλέψουν ατομικά και κάθεται ο καθένας σε ένα υπολογιστή. Ο εκπαιδευτικός εισάγει τους μαθητές στο περιβάλλον της προσομοίωσης για τη διατροφή και άσκηση https://phet.colorado.edu/en/simulation/legacy/eatingand-exercise. Πρόκειται για ανοιχτού τύπου περιβάλλον όπου οι μαθητές θα ερευνήσουν τις επιπτώσεις που έχουν στο σώμα, οι διάφορες διατροφικές επιλογές και η σωματική άσκηση και θα ασχοληθούν με τις δραστηριότητες του φύλλου εργασίας. Με την ολοκλήρωση του φύλλου εργασίας θα ακολουθήσει συζήτηση γύρω από τις παρατηρήσεις τους.