Δραστηριότητα
Δραστηριότητα 1
Διάρκεια: 7΄
Τεχνική: Ερωτήσεις-απαντήσεις, συζήτηση
Τι βλέπουν τα παιδία σε κάθε πίνακα, ποια εποχή αντιπροσωπεύουν, ποια χρώματα επικρατούν σε κάθε πίνακα κα. Μπορούν να μιλήσουν για τις αλλαγές του καιρού στις τέσσερις εποχές. ( Έχει προηγηθεί διδασκαλία για τις εποχές).
Εποπτικό υλικό 4 πίνακες ζωγραφικής που παρουσιάζονται στον διαδραστικό πίνακα.
Δραστηριότητα 2
Διάρκεια: 15΄
Τεχνική: Ανάγνωση και ακρόαση ποιήματος, ερωτήσεις-απαντήσεις, συζήτηση, θεατρικό παιχνίδι, αυτοσχεδιασμός
Τα νήπια ακούν το ποίημα, γίνεται ανάλυση αυτού (γιατί φεύγουν τα χελιδόνια, από πού ήρθαν, γιατί, ποια εποχή, πως είναι η μορφή τους, που μένουν, τι ήχο κάνουν κα) και συζητούν για τις συνήθειες των χελιδονιών την άνοιξη και το φθινόπωρο. Προτείνεται να γίνει δραματοποίηση του ποιήματος. Τέσσερα παιδιά είναι τα χελιδόνια και τα υπόλοιπα τα παιδιά που τα χαιρετούν, γίνεται εναλλαγή ρόλων.
Δρστηριότητα 3
Διάρκεια:15΄
Τεχνική: Συζήτηση, δυαδική αναζήτηση στο διαδίκτυο, διδασκαλία μέσα από πηγές
Ο/Η εκπαιδευτικός προβληματίζει τα παιδιά με ερωτήσεις όπως «Πώς ξέρουμε τι καιρό θα κάνει, από πού ενημερωνόμαστε; Πως αλλιώς μπορούμε να καταλάβουμε ότι ο καιρός αλλάζει; Τα παιδιά μιλούν για μετεωρολόγους, δελτία καιρού, Η/Υ, τάμπλετ, τηλεόραση, ραδιόφωνο. Η συζήτηση συνεχίζεται κυρίως με αναφορά στο παρελθόν.
Παλιά πως ήξεραν για το τι καιρό θα κάνει την επόμενη μέρα; Ποιος έδινε σημάδια; Τι παρατηρούσαν, κλπ»
Δραστηριότητα 4
Διάρκεια: 10’
Τεχνική: Διδασκαλία μέσα από πηγή του διαδικτύου
Με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού, τα παιδιά παρακολουθούν τον καιρό της Ελλάδας στο διαδίκτυο, με τα σύγχρονα πλέον μέσα πρόβλεψης, με βάση στοιχεία από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (ΕΑΑ) (ενδεχομένως κι ένα σύντομο δελτίο καιρού της επόμενης μέρας).
Στο διαδραστικό πίνακα η εκπαιδευτικός παρουσιάζει τρείς εικόνες πουλιών και ρωτά από τα παιδιά αν αναγνωρίζουν κάποιο από αυτά και τι ξέρουν γι αυτά.
Δραστηριότητα 5
Διάρκεια: Παράλληλα με την 6η δραστηριότητα
Τεχνική: Ομαδική συνεργασία για την οικοδόμηση της νέας γνώσης
Στη συνέχεια τα παιδιά σε ομάδες πειραματίζονται προκειμένου να γνωρίσουν τα εικονίδια-σύμβολα του μετεωρολογικού χάρτη.
Δραστηριότητα 6
Διάρκεια: Παράλληλα με την 5η δραστηριότητα
Τεχνική: εικαστική δημιουργία, παρουσίαση στην ολομέλεια
Τα υπόλοιπα παιδιά καλούνται να χρωματίσουν το παρακάτω φύλλο εργασίας σε ομάδες (πινέλα, χρώματα) και σε χαρτί μεγέθους Α3 ώστε να γίνουν μικροί μετεωρολόγοι να το συμπληρώσουν με τα εικονίδια-σύμβολα σε κάθε περιοχή και να το παρουσιάσουν στις υπόλοιπες ομάδες κάνοντας την προσωπική τους πρόβλεψη για τις καιρικές συνθήκες της χώρας την επόμενη μέρα.