Δραστηριότητα
Κλιματική Αλλαγή
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης συμμετέχουν σε μια ομαδική δραστηριότητα! Αφορά σε μια ιστοεξερεύνηση (διερεύνηση μέσα από επιλεγμένες πηγές του διαδικτύου) με σκοπό να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη.
Στόχοι είναι η ανάδειξη της ανθρώπινης συμβολής στην Κλιματική Αλλαγή, η αναζήτηση δράσεων αντιμετώπισης της Κλιματικής Αλλαγής, η διαμόρφωση στάσεων και αξιών προστασίας της φύσης, η προώθηση της συνεργασίας και της εργασίας σε ομάδες, η καλλιέργεια της δημιουργικής και κριτικής σκέψης, η ενεργοποίηση μαθητών κι εκπαιδευτικών σε μια παγκόσμια κινητοποίηση για την προστασία του Κλίματος.
Η Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή 20-27 Σεπτεμβρίου 2019 ήρθε ως συνέχεια των μαθητικών και νεανικών κινητοποιήσεων για την ανάγκη να ληφθούν μέτρα για την Κλιματική Αλλαγή.
Κινητοποιήσεις που ξεκίνησαν από μια 16χρονη μαθήτρια στη Σουηδία, τη Greta Thunberg, κι οδήγησαν χιλιάδες μαθητές, νέους κι ευαίσθητους πολίτες να δράσουν για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής και για να ληφθούν τα μέτρα που είναι αναγκαία για να περιοριστεί η άνοδος της θερμοκρασίας και τα ακραία καιρικά φαινόμενα όπως οι τυφώνες, οι καταρρακτώδεις βροχές και πλημμύρες, που όλα σχετίζονται με την Κλιματική Αλλαγή και την ανθρώπινη συμβολή σε αυτήν. Είναι μια ευκαιρία να συζητήσουμε στο σχολείο για τα ακραία καιρικά φαινόμενα των ημερών μας, την υπερθέρμανση του πλανήτη και τους καύσωνες, τη σύνδεσή τους με την Κλιματική Αλλαγή και την ανθρώπινη συμβολή στην Κλιματική Αλλαγή. Μια ευκαιρία να αναζητήσουμε και να συζητήσουμε λύσεις για το πρόβλημα.
Οι πιο δημοφιλείς θεωρίες συνομωσίας για την κλιματική αλλαγή. Παρακολουθείστε εδώ το σχετικό βίντεο:
Μέσα από τις προτεινόμενες διαδικτυακές πηγές οι μαθήτριες και οι μαθητές της τάξης ενημερώνονται για την κλιματική αλλαγή. Ακολουθεί συζήτηση στην ομομέλεια όπου γίνεται προσπάθεια να απαντηθούν τα παρακάτω ερευνητικά ερωτήματα:
- Τί είναι το φαινόμενο του θερμοκηπίου;
- Πώς δημιουργείται;
- Γιατί αποτελεί πρόβλημα;
- Ποιά η σχέση του φαινομένου του θερμοκηπίου με την κλιματική αλλαγή;
- Με ποιό τρόπο επηρεάζει η κλιματική αλλαγή το κλίμα, το περιβάλλον, τον άνθρωπο;
- Ποιές είναι οι διεθνείς προσπάθειες για την αντιμετώπισή της;
- Ποιές είναι οι προτεινόμενες λύσεις-μέτρα για την αντιμετώπισή της;
Στη συνέχεια οι μαθήτριες και οι μαθητές της τάξης καλούνται συμμετάσχουν στην διεθνή κινητοποίηση των μαθητών για τη κλιματική αλλαγή συνθέτοντας και προωθώντας το δικό τους μήνυμα. Ανάλογα με τον τρόπο προώθησης που θα επιλέξουν χωρίζονται σε τρεις ομάδες εργασίας για να το δημιουργήσουν.
Για το σκοπό αυτό ακολουθούν τα παρακάτω βήματα:
- Ερευνούν στις προτεινόμενες διαδικτυακές πηγές
- Συλλέγουν πληροφορίες και υλικό σε ένα κοινόχρηστο έγγραφο στο Google Drive.
- Συμμετέχουν στη συζήτηση της ολομέλειας εκφράζοντας τις απόψεις τους.
- Χωρίζονται σε ομάδες ανάλογα με το τρόπο προώθησης του μηνύματός τους.
- Δημιουργούν το ηλεκτρονικό αρχείο το οποίο και αναρτούν στην ηλεκτρονική τάξη
Για να πάρουμε ιδέες, μπορούμε να δούμε σχετικά βιντεάκια (π.χ εδώ), τις σχετικές αφίσες του ΟΗΕ που έχει μεταφράσει το ΚΠΕ Βάμου ή κάποιες από τις παρουσιάσεις της Ημερίδας που οργάνωσε το ΚΠΕ Βάμου για την Κλιματική Αλλαγή .