Πηγές-Μέσα
Ήρθε παιδάκια καλά η ώρα να ερευνήσετε τις παρακάτω ιστοσελίδες. Με βάση την ομάδα σας θα μπείτε στη συνέχεια στην edmodo και θα ανεβάσετε το αρχείο της εργασίας σας αρχείο επεξεργασίας κειμένου ("word") και αρχείο παρουσίασης ("power point"). Θα σχολιάσετε επίσης την εργασία των άλλων ομάδων και θα συζητήσετε. Αναφέρουμε ενδεικτκά τις ιστοσελίδες στις οποίες θα ανατρέξετε:
ΟΜΑΔΑ Α΄:
Ποια η μορφή της οικογένειας στην αρχαία Ελλάδα και στην αρχαία Ρώμη;
Ποια η μορφή της οικογένειας στο Βυζάντιο;
Μπορείτε να αναφέρετε συγκεκριμένα αποσπάσματα από αρχαία κείμενα σχετικά με την οικογένεια;
(Διαδικτυακή πλατφόρμα Ιστορίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου).
http://users.sch.gr/maritheodo/history-pi/section6/lemmata/2-0-0.htm
http://www.ime.gr/chronos/05/gr/society/wed_intro.html
http://users.sch.gr/maritheodo/history-pi/section6/piges/8.htm ,
http://users.sch.gr/maritheodo/history-pi/section6/piges/5.htm ,
http://www.ime.gr/chronos/07/gr/society/index20.html
http://users.sch.gr/maritheodo/history-pi/section8/piges/21.htm
http://www.ime.gr/chronos/09/gr/k/867/main/k8d.html
Εσωτερικό κατοικίας, από πυξίδα του Ε' αιώνα π.Χ. Από τη μισάνοικτη δίφυλλη πόρτα διακρίνεται η άκρη της κλίνης με τα πολύχρωμα σκεπάσματα. Το πόδι της κλίνης, διακοσμημένο με αστεροειδές σχέδιο, καταλήγει σε είδος ιωνικού κιονόκρανου. Μια γυναίκα καθισμένη σε κλισμό κρατεί τουλούπα μαλλί για τη ρόκα της και μια άλλη όρθια κρατεί τελάρο για κέντημα. (Παρίσι, Μουσείο Λούβρου) Πηγή : http://users.sch.gr/maritheodo/history-pi/section6/images/11.htm
ΟΜΑΔΑ Β΄:
Ποια η διδασκαλία της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης για την οικογένεια; Αναφερθείτε σε κείμενα.
Ποια η Πατερική διδασκαλία για την Οικογένεια;
Ποια η σχέση Γάμου και Οικογένειας για την χριστιανική διδασκαλία;
Συμβουλές Ιωάννου Χρυσοστόμου:PG 62, 146-148 (από το φύλλο εργασίας).
Αποστολικό Ανάγνωσμα Ιεράς Ακολουθίας του Μυστηρίου του Γάμου, Εφεσ. Ε΄, 20 – 33) Εδώ!
Διαβάστε και αυτό: «καὶ προσελθόντες οἱ Φαρισαῖοι ἐπηρώτων αὐτὸν εἰ ἔξεστιν ἀνδρὶ γυναῖκα ἀπολῦσαι, πειράζοντες αὐτόν. ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν αὐτοῖς· Τί ὑμῖν ἐνετείλατο Μωϋσῆς; οἱ δὲ εἶπον· Ἐπέτρεψε Μωϋσῆς βιβλίον ἀποστασίου γράψαι καὶ ἀπολῦσαι. καὶ ἀποκριθεὶς ὁ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτοῖς· Πρὸς τὴν σκληροκαρδίαν ὑμῶν ἔγραψεν ὑμῖν τὴν ἐντολὴν ταύτην· ἀπὸ δὲ ἀρχῆς κτίσεως ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς ὁ Θεὸς· ἕνεκεν τούτου καταλείψει ἄνθρωπος τὸν πατέρα αὐτοῦ καὶ τὴν μητέρα, καὶ προσκολληθήσεται πρὸς τὴν γυναῖκα αὐτοῦ, καὶ ἔσονται οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν. ὥστε οὐκέτι εἰσὶ δύο, ἀλλὰ μία σάρξ· ὃ οὖν ὁ Θεὸς συνέζευξεν, ἄνθρωπος μὴ χωριζέτω»
ΟΜΑΔΑ Γ΄:
Ποια η σύγχρονη μορφή της οικογένειας;
Ποιες αλλαγές παρατηρείτε σε σχέση με το παρελθόν;
Ποια τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα αυτών των αλλαγών;
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL104/66/534,1940/
ΟΜΑΔΑ Δ΄:
Με ποιες νομοθετικές ρυθμίσεις και διατάξεις προστατεύεται ο θεσμός της οικογένειας;
Θεωρείτε ὀτι η οικογένεια είναι ένας θεσμός που πρέπει να προστατεύεται νομοθετικά;
Δικαιολογήστε την άποψή σας;
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-21/
http://www.isotita.gr/index.php/docs/c103/