Πηγές-Μέσα
FIR: Είναι η περιοχή εκείνη μέσα στην οποία παρέχεται εξυπηρέτηση πληροφοριών πτήσης και εξυπηρέτηση συνέγερσης. Τα κατακόρυφα όρια του ATHINAI FIR είναι από GND/MSL έως FL245 και τα κατακόρυφα όρια του HELLAS UIR είναι από το FL245 έως UNL.
(AIP ENR.2.1)
Περιοχές ελέγχου : Είναι οι περιοχές στις οποίες θα παρέχονται εξυπηρετήσεις πληροφοριών πτήσεις και συνέγερσης.
(ICAO Annex 11, 2.5.2.2.1)
Τερματικές περιοχές: Είναι περιοχές ελέγχου που δημιουργούνται συνήθως στη συμβολή διαδρόμων εξυπηρέτησης εναέριας κυκλοφορίας ή στη γειτνίαση ενός ή περισσότερων Α/Δ. Παρέχεται εξουσιοδότηση και διαχωρισμός στις ελεγχόμενες πτήσεις και εξυπηρέτηση πληροφοριών πτήσης στις μη ελεγχόμενες πτήσεις. Δύναται να αντικατασταθεί από μια περιοχή ελέγχου με την προϋπόθεση να υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία με τα αεροσκάφη. Υπάρχουν πολιτικές και στρατιωτικές περιοχές και τα όριά τους είναι σύμφωνα με τις καλυπτόμενες ανάγκες. Το κατακόρυφο όριο το οποίο ξεκινάνε οι ΤΜΑ/ΜΤΜΑ στην Ελλάδα είναι τα 1000ft.
(ICAO Annex 2)
Κατηγοριοποίηση εναερίου χώρου: Δηλώνει τους κανόνες αέρος που θα πρέπει να ακολουθήσει ο πιλότος μέσα στην περιοχή την οποία πετάει. Τα κράτη θα επιλέγουν εκείνες τις κατηγορίες εναέριου χώρου που είναι κατάλληλες για τις ανάγκες τους. Η κατηγοριοποίηση του εναέριου χώρου στο ATHINAI FIR/HELLAS UIR πάνω από το FL195 είναι "C" (AIP RAC, 2.2.5)
Κάτω από το FL195 η κατηγοριοποίηση είναι ως εξής:
- Εκτός ΤΜΑ/ΜΤΜΑ, αεροδιάδρομοι, CTR, MCTR και ATZ είναι "G".
- CTR και ATZ ελεγχόμενων αεροδρομίων είναι "D".
- CTR και ATZ μη ελεγχόμενων αεροδρομίων είναι "G" με την προϋπόθεση ανφίδρομης επικοινωνίας.
(ICAO Annex 11, 2.6)