Γιατί είναι σημαντικό το στόμα μας;

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Οι μαθητές και των δύο σχολείων θα ακολουθήσουν τις ίδιες φάσεις όπως παρακάτω:

 

Οι διδάσκοντες διανείμουν στους μαθητές το έντυπο συγκατάθεσης των γονιών/κηδεμόνων για την συμμετοχή τους στις δράσεις εκτός του σχολείου.

 

Φάση 1:

 Μέσω του καταιγισμού ιδεών οι μαθητές θα μάθουν:

Α) τα μέρη το στόματος που πρέπει να καθαρίζονται (δόντια, ούλα, γλώσσα)

Β) τα μέσα και τα εργαλεία που καθαρίζουμε το στόμα (οδοντόβουρτσα, οδοντόκρεμα, νήμα, μεσοδόντια βουρτσάκια, στοματικό διάλυμα)

Γ) τους κινδύνους ανεπαρκούς ή/και υπερβολικού βουρτσίσματος (τερηδόνα, περιοδοντίτιδα, άλλες παθήσεις στο υπόλοιπο σώμα. Ευαισθησία στα δόντια, μη φυσιολογική ρύθμιση πληθυσμού καλών/ουδέτερων/κακών μικροοργανισμών στο στόμα)

 

Φάση 2:

Ο διδάσκων χωρίζει τους μαθητές σε  3 ομάδες  και η κάθε ομάδα επιλέγει ένα θέμα έρευνας σύμφωνα με την φάση 1. Μοιράζονται ρόλοι στην ομάδα: Πρόεδρος, Υπεύθυνος Τύπου, Γραμματέας, Χρονομέτρης, Δημοσιογράφος. Γίνεται διανομή του υλικού μελέτης και ζητείτε από κάθε ομάδα: α) να επιλέξει τις πληροφορίες που προτείνει να ενταχθούν στο ενημερωτικό φυλλάδιο, β) τις δράσεις για την παγκόσμια ημέρα στοματικής υγείας και γ) να παρουσιάσει τα αποτελέσματά της συζήτησής τους.

Στη συνέχεια αυτής της φάσης γίνεται συγχώνευση των πληροφοριών, γίνεται μια επίδειξη, από τους διδάσκοντες σε οδοντοστοιχία επίδειξης, το σωστό βούρτσισμα των δοντιών, των ούλων και της γλώσσας και τέλος η σωστή χρήση του οδοντικού νήματος. Τέλος ο κάθε μαθητής βουρτσίζει τα δόντια του ακολουθώντας τις οδηγίες που δόθηκαν και εφαρμόζει οδοντικό νήμα με τον ίδιο τρόπο (έχει ζητηθεί από τους μαθητές να κρατάνε τις οδοντόβουρτσες τους).

Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλέγονται οι εκπρόσωποι, ένας από κάθε ομάδα, που θα συμμετέχουν στην συνάντηση των δύο σχολείων για την δημιουργία του ενημερωτικού φυλλαδίου και την οργάνωση των ενημερωτικών εκδηλώσεων.

 

Φάση 3:

Στην συνάντηση των δύο σχολείων αποφασίζονται τελικά ποιες πληροφορίες θα ενταχθούν στο κοινό ενημερωτικό φυλλάδιο και ποιες δράσεις θα γίνουν την παγκόσμια ημέρα στοματικής υγείας.

Οι διδάσκοντες επικοινωνούν με εταιρείες παραγωγής και διάθεσης υγειονομικών προϊόντων προσωπικής φροντίδας για την δωρεά δειγμάτων οδοντόβουρτσων, οδοντόκρεμων και οδοντικού νήματος, για χρήση τόσο στις επιδείξεις των μαθητών στις δράσεις τους όσο και στην διάθεση προϊόντων στους μαθητές των σχολείων.

 

Φάση 4:

Για την ενημέρωση στα σχολεία την 20 Μαρτίου 2025, δημιουργούνται 2 ομάδες για κάθε σχολείο με ίδιες αρμοδιότητες.

Η πρώτη ομάδα θα είναι η ομάδα ενημέρωσης για την «ανεπαρκή στοματική υγιεινή ή/και υπερβολικό βούρτσισμα», θα ενημερώνει τους μαθητές μέσω του φυλλαδίου για την στοματική υγιεινή και τους κινδύνους που υπάρχουν και θα διανείμουν τις οδοντόβουρτσες ή/και οδοντόκρεμες που θα έχουν συγκεντρωθεί. Η ομάδα αυτή θα χωριστεί σε υποομάδες ανά δύο μαθητές ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία και να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

Η δεύτερη ομάδα θα κάνει επιδείξεις πάνω σε οδοντοστοιχία επίδειξης «πώς γίνεται το σωστό βούρτσισμα των δοντιών πως γίνεται ο καθαρισμός της στοματικής κοιλότητας και ως εφαρμόζεται το οδοντικό νήμα». Η ομάδα αυτή θα χωριστεί σε υποομάδες ανά 4 μαθητές, ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία και να αποφευχθεί ο συνωστισμός. Σε κάθε υποομάδα δύο μαθητές θα επιδεικνύουν το σωστό βούρτσισμα και δύο μαθητές την σωστή εφαρμογή του οδοντικού νήματος.

Για την ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας του Ηρακλείου θα εφαρμοστεί η παραπάνω διαδικασία με εκπροσώπους από τα δύο σχολεία, οι οποίοι θα έχουν επιλεγεί από τους ίδιους του μαθητές.