Διαδικασία
Στάδιο 1ο
Οι μαθητές παρακολουθούν ένα βίντεο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου ώστε να ανακαλέσουν γνώσεις που είχαν διδαχθεί και να τις συνδέσουν με την καινούρια θεματική «την κλιματική αλλαγή».
https://phet.colorado.edu/sims/html/greenhouse-effect/latest/greenhouse-effect_all.html?locale=el
Αφού οι μαθητές παρακολουθήσουν το βίντεο και επξεργαστούν την προσομοίωση με το φαινόμενο του θερμοκηπίου μαζί με τον εκπαιδευτικό, ακολουθεί συζήτηση σχετικά με το φαινόμενο του θερμοκηπίου και πώς αυτό μπορεί να συνδέεται με την κλιματική αλλαγή.
Στάδιο 2ο
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 4 ατόμων. Η κάθε ομάδα κατασκευάζει έναν εννοιολογικό χάρτη με το πρόγραμμα με κεντρική έννοια την κλιματική αλλαγή. Η κάθε ομάδα κατασκευάζει το δικό της χάρτη με τη χρήση του παρακάτω συνδέσμου.
Αφού ολοκληρώσει τη διαδικασία η κάθε ομάδα, παρακολουθεί το παρακάτω βίντεο και εμπλουτίζει τον εννοιολογικό χάρτη που είχε κατασκευάσει. Η κάθε ομάδα παρουσιάζει στην αίθουσα το δικό της εννοιολογικό χάρτη και ακολουθεί σχολιασμός για την παρουσίαση κάθες ομάδας.
Στάδιο 3ο
Η κάθε ομάδα καλείται να μελετήσει μία διαφορετική πτυχή της κλιματικής αλλαγής.
- Ομάδα 1η: Θα ασχοληθείτε με τα αίτια της κλιματικής αλλαγής και αν όλες οι χώρες έχουν το ίδιο μερίδιο ευθύνης. Αφού μελετήσετε το παρακάτω υλικό, καλείστε να αποφασίσετε με ποιον τρόπο θα παρουσιάσετε τα στοιχεία σας (παρουσίαση, βίντεο, φυλλάδιο, αφίσα, κολάζ). Τα προγράμματα που θα χρειαστείτε θα τα βρείτε στην επόμενη καρτέλα "ΠΗΓΕΣ-ΜΕΣΑ".
Το πρώτο βίντεο μπορείτε να το παρακολουθήσετε από την αρχή μέχρι το 5.33. Είναι το κομμάτι που σας ενδιαφέρει. Αν θέλετε, μπορείτε να το παρακολουθήσετε και ολόκληρο για να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την κλιματική αλλαγή. Η επιλογή είναι δική σας.
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10874
http://climate.ec.europa.eu/climate-change/causes-climate-change_el
- Ομάδα 2η: Θα ασχοληθείτε με τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στον άνθρωπο. Ειδικότερα, πώς η κλιματική αλλαγή επηρεάζει την καθημερινότητα του ανθρώπου. Αφού μελετήσετε το παρακάτω υλικό, καλείστε να αποφασίσετε με ποιον τρόπο θα παρουσιάσετε τα στοιχεία σας (παρουσίαση, βίντεο, φυλλάδιο, αφίσα, κολάζ). Τα προγράμματα που θα χρειαστείτε θα τα βρείτε στην επόμενη καρτέλα "ΠΗΓΕΣ-ΜΕΣΑ".
https://climate.ec.europa.eu/climate-change/consequences-climate-change_el
- Ομάδα 3η: Θα ασχοληθείτε με τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στο φυσικό περιβάλλον. Πώς επηρεάζεται το φυσικό περιβάλλον από τις κλιματολογικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα; Αφού μελετήσετε το παρακάτω υλικό, καλείστε να αποφασίσετε με ποιον τρόπο θα παρουσιάσετε τα στοιχεία σας (παρουσίαση, βίντεο, φυλλάδιο, αφίσα, κολάζ). Τα προγράμματα που θα χρειαστείτε θα τα βρείτε στην επόμενη καρτέλα "ΠΗΓΕΣ-ΜΕΣΑ".
Το πρώτο βίντεο μπορείτε να το παρακολουθήσετε από το 5.33 μέχρι το 7.00. Είναι το κομμάτι που σας ενδιαφέρει. Αν θέλετε, μπορείτε να το παρακολουθήσετε και ολόκληρο για να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την κλιματική αλλαγή. Η επιλογή είναι δική σας.
https://climate.ec.europa.eu/climate-change/consequences-climate-change_el
- Ομάδα 4η: Θα ασχοληθείτε να βρείτε τρόπους και μέσα αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. Υπάρχουν τελικά τρόποι για να σωθεί ο πλανήτης μας; Η κατάσταση μπορεί να αλλάξει; Αφού μελετήσετε το παρακάτω υλικό, καλείστε να αποφασίσετε με ποιον τρόπο θα παρουσιάσετε τα στοιχεία σας (παρουσίαση, βίντεο, φυλλάδιο, αφίσα, κολάζ). Τα προγράμματα που θα χρειαστείτε θα τα βρείτε στην επόμενη καρτέλα "ΠΗΓΕΣ-ΜΕΣΑ".
Το πρώτο βίντεο μπορείτε να το παρακολουθήσετε από το 7.30 μέχρι το τέλος. Είναι το κομμάτι που σας ενδιαφέρει. Αν θέλετε, μπορείτε να το παρακολουθήσετε και ολόκληρο για να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την κλιματική αλλαγή. Η επιλογή είναι δική σας.
https://climate.ec.europa.eu/eu-action_en?prefLang=el&etrans=el
Στάδιο 4ο
Η κάθε ομάδα ξεχωριστά παρουσιάζει τα στοίχεια της κλιματικής αλλαγής που μελέτησε. Όλοι μαζί συζητάμε για τις εργασίες όλων των ομάδων και η συζητήση συνεχίζεται σχετικά με προβληματισμούς που δημιουργούνται για την κλιματική αλλαγή.