Διαδικασία
Αρχικά, θα διαπιστώσουμε εάν τα παιδιά μπορούν να ονομάσουν λέξεις που αρχίζουν με το γράμμα Α και σχετίζονται με την Άνοιξη, υποβάλλοντας ερωτήσεις ανοιχτού και κλειστού τύπου. Η συζήτησή μας στην ολομέλεια θα είναι διερευνητική και θα γίνουν αρκετές ερωτήσεις στους μαθητές/τριες, όπως «από ποια φωνή αρχίζει η Άνοιξη;», «Ποια φωνή φωνάζει δυνατά στην Άνοιξη;», «Ξέρετε λέξεις που αρχίζουν από Α;», « Ποιες λέξεις αρχίζουν από Α και τις βρίσκουμε στην Άνοιξη;» και άλλες που θα προκύψουν από τις απαντήσεις των παιδιών. Αφού ολοκληρωθεί το κομμάτι της δραστηριότητας που αφορά την ολομέλεια, θα χωριστούμε σε δύο ομάδες, αυτή που θα κάθεται στον υπολογιστή ανά δυάδες και αυτή (με τα περισσότερα παιδιά) που θα κάθονται στα τραπέζια για να εργάζονται με τον παραδοσιακό τρόπο.
Τα παιδιά που κάθονται στη γωνιά του υπολογιστή θα δημιουργήσουν έναν εννοιολογικό χάρτη με τη βοήθεια του προγράμματος Kidspiration. Οι ιδέες που διατυπώθηκαν πριν με τη βοήθεια της νηπιαγωγού θα αποτυπωθούν και στον υπολογιστή. Η νηπιαγωγός θα έχει ετοιμάσει τον εννοιολογικό χάρτη όπου στο κέντρο θα υπάρχει ο τίτλος «Η παρέα του α της άνοιξης» και εξακτινωμένα διάφορες εικόνες που αρχίζουν από Α αλλά και κάποιες που δεν αρχίζουν από αυτό τα γράμμα για να διαπιστώσουν εάν οι γνώσεις έχουν κατακτηθεί. Επίσης, κάποια συννεφάκια είναι κενά για τα μεγαλύτερα παιδιά που πιθανότατα να μπορούν να γράψουν με τη βοήθεια του πληκτρολογίου μια ολόκληρη λέξη.