Διαδικασία
Χωρίζουμε τους μαθητές σε 2 ομάδες και αφού διαβάσουν το κείμενο, απαντούν σε ένα συνεργατικό έγγραφο τις ερωτήσεις.
Επειτα γίνεται Προβολή ολιγόλεπτου βίντεο, με τίτλο: «Τι είναι αυτό;» και σχολιασμός από τους μαθητές. Δίνονται κάποια επιπλέον βιογραφικά στοιχεία για τον Λ. Τολστόι εκτός από αυτά του σχολικού εγχειριδίου και προσδιορίζεται η έννοια του ανθρωπισμού.
Αρχικά ζητείται να ταυτιστεί κάθε ομάδα με έναν ήρωα της ιστορίας (οι φιλόλογοι με τον παππού, οι ψυχολόγοι με τους γονείς του και οι ηθοποιοί με τον Μίσα) και να απαντήσει προφορικά στις παρακάτω ερωτήσεις:
Α) Οι ψυχολόγοι προς τους φιλολόγους Ο παππούς είσαι εσύ. 1. Ποια προβλήματα και ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζεις στην καθημερινὀτητά σου; 2. Πώς αισθάνεσαι, όταν σε μαλώνει η νύφη σου; Τι σκέφτεσαι;
Β) Οι φιλόλογοι προς τους ψυχολόγους Οι γονείς του Μίσα είστε εσείς. 1. Εξηγήστε γιατί δεν θέλετε να τρώτε μαζί με τον παππού και γιατί τού φωνάζετε. 2. Ποιες δυσκολίες- προβλήματα έχει η συγκατοίκηση μαζί του; 3. Τι σκέπτεστε, όταν ο Μίσα σάς εξηγεί γιατί φτιάχνει τη γαβάθα;
Γ) Οι ψυχολόγοι προς τους σκηνοθέτες/ηθοποιούς Ο Μίσα είσαι εσύ. 1. Από ποιους επηρεάστηκες και σκέφτηκες να φτιάξεις τη γαβάθα; 2. Ποια ήταν η αντίδραση των γονιών σου; 3. Τι έκανες μετά από αυτή τους την αντίδραση;