Διαδικασία
Στάδιο 1: Έρευνα.
Εισαγωγή . Διάρκεια : 5’
Ο εκπαιδευτικός εισάγει τους μαθητές στο θέμα της θαλάσσιας ρύπανσης από τα πλαστικά. Βλέπουν το βίντεο selfish για προβληματισμό.
Ομάδες – έρευνα- εννοιολογικός χάρτης. Διάρκεια : 45’
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες 3 ατόμων. Αναζητούν πληροφορίες και εικόνες για τις επιπτώσεις της θαλάσσιας ρύπανσης από τα πλαστικά τόσο στην πύλη Europeana όσο και σε άλλες ιστοσελίδες για να τις παρουσιάσουν σε έναν εννοιολογικό χάρτη (web 2.0 tool bubbl.us. )
Στάδιο 2: Φυσικές Επιστήμες
Πείραμα πλεύση –βύθιση πλαστικού υλικού. Διάρκεια 30’
Οι μαθητές ρίχνουν σε μια γυάλα διάφορα πλαστικά σκουπίδια που συναντούν στην θάλασσα. Πριν πέσει το αντικείμενο στην γυάλα, οι μαθητές πρέπει να προβλέψουν τι θα γίνει και να συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας.
Μέσω του πειράματος ..
-
Μαθαίνουμε τους παράγοντες που επηρεάζουν την βύθιση – πλεύση ενός αντικειμένου στην θάλασσα.
-
Βλέπουμε το πλαστικό ως ένα υλικό που χρειάζεται πολλά χρόνια για να διασπαστεί μέσα στο νερό άρα ρυπαίνει την θάλασσα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
-
Είτε επιπλέει ένα πλαστικό είτε όχι, το μέγεθος της ρύπανσης δεν αλλάζει.
-
Η εικόνα μιας γυάλας με πλαστικά αντικείμενα είναι η εικόνα μια μολυσμένης θάλασσας.
Ενσυναίσθηση. Διάρκεια 10’
Οι μαθητές παρατηρώντας την γυάλα με τα πλαστικά σκουπίδια πρέπει να απαντήσουν στην ερώτηση : «Αν ήσασταν μια θάλασσα γεμάτη πλαστικά σκουπίδια , τι θα λέγατε στους ανθρώπους?» (web 2.0 tool Answergarden).
Στάδιο 3 :STEAM
Εκπαιδευτική Ρομποτική- Lego Wedo 2. Διάρκεια 60’
Οι μαθητές πρέπει να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν δύο ρομπότ που θα καθαρίζουν την θάλασσα από τα σκουπίδια.
Ρομπότ που ανακατεύει την άμμο για να βγουν τα σκουπίδια στην επιφάνεια
ρομπότ σκούπα που μαζεύει τα σκουπίδια από την θάλασσα
Στάδιο 4 :
Μειώνω – Επαναχρησιμοποιώ - Ανακυκλώνω
Τέχνη. Διάρκεια 20’
Οι μαθητές κατασκευάζουν μια πάνινη τσάντα ώστε να αντικαταστήσουν την πλαστική. Μπορούν να ζωγραφίσουν το σήμα της ανακύκλωσης και να την στολίσουν. Οδηγίες .
Στάδιο 5 Αξιολόγηση - Συμπεράσματα
Συζήτηση – ερώτηση- συμπέρασμα: 20’
Μπορούμε τελικά να απαλλάξουμε τον πλανήτη από τα πλαστικά για να σώσουμε και την θάλασσα?
Αξιολόγηση. Διάρκεια 10’
Οι μαθητές συμπληρώνουν φόρμα αξιολόγησης. Ανακαλύπτουμε τα δυνατά και αδύνατα σημεία του project.